Notebookcheck Logo

Utrata ulgi podatkowej Tesla Model 3, która sprawiła, że Model Y stał się tańszy ze względu na 60% części nieamerykańskich

Model 3 Highland ma tylko 40% części amerykańskich (zdjęcie: Tesla)
Model 3 Highland ma tylko 40% części amerykańskich (zdjęcie: Tesla)
Szalona sytuacja, w której SUV Tesla Model Y jest teraz tańszy niż jego sedan Model 3 Highland, ma wiele wspólnego z ilością wyprodukowanych w USA części w każdym z nich.
E-Mobility

NHTSA właśnie ujawniła, dlaczego Model 3 Highland z 2024 roku nie kwalifikuje się do federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7,500 USD na nowe pojazdy elektryczne, mimo że miało to miejsce w zeszłym roku. Okazuje się, że Model 3 jest jedynym pojazdem Tesli poniżej progów rządowych wymagań dotyczących dotacji wyprodukowanych w USA, określonych w ustawie o redukcji inflacji (IRA).

Zgodnie z wytycznymi Departamentu Skarbu określonymi w grudniu, administracja prezydenta Bidena nakazuje, aby tylko samochody elektryczne, które nie mają zestawów akumulatorów z ogniwami wyprodukowanymi lub zmontowanymi przez "zagraniczny podmiot budzący obawy" (FEOC), mogły kwalifikować się do ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych w tym roku. Obejmuje to Chiny, które są największym na świecie eksporterem akumulatorów do pojazdów elektrycznych i dostawcą fosforanowych do instalacji w Modelu 3 Highland.

Co więcej, 60% zestawu baterii musi być wyprodukowane lub złożone w Ameryce Północnej, a 50% krytycznych minerałów w ogniwach baterii musi również pochodzić ze źródeł amerykańskich. W pierwszym pełnym roku obowiązywania IRA progi te były niższe, a wszystkie pojazdy Tesli kwalifikowały się do ulgi podatkowej, gdy ich udział komponentów wyprodukowanych w USA był rozłożony na portfolio Tesli.

Teraz jednak Model 3 Highland został pominięty, ponieważ tylko 35% wersji Long Range i 40% podstawowych komponentów RWD pochodzi z Ameryki Północnej, w przeciwieństwie do 65% w przypadku Cybertruck i 70% w przypadku Modelu Y.

Jedynym sposobem, w jaki Tesla może przywrócić Model 3 do ulgi podatkowej, jest rozpoczęcie produkcji ogniw LFP w USA lub w krajach objętych wolnym handlem z wykorzystaniem lokalnych surowców. Tesla już podejmuje kroki w tym kierunku, budując rafinerię litu rafinerię litu na wybrzeżu Zatoki Perskiej i badając, jak zbudować baterię Baterii LFP z wykorzystaniem sprzętu CATL na terenie USA.

W międzyczasie jednak będzie musiała polegać na chińskich bateriach do Modelu 3, a cena najlepiej sprzedającego się na świecie Modelu Y z bateriami wyprodukowanymi w USA może paradoksalnie pozostać poniżej ceny Highlanda w dającej się przewidzieć przyszłości.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Udział północnoamerykańskich komponentów w Modelu 3 spadł poniżej progu ulgi podatkowej
Udział północnoamerykańskich komponentów w Modelu 3 spadł poniżej progu ulgi podatkowej

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Utrata ulgi podatkowej Tesla Model 3, która sprawiła, że Model Y stał się tańszy ze względu na 60% części nieamerykańskich
Daniel Zlatev, 2024-02-27 (Update: 2024-02-27)