Notebookcheck Logo

Toyota zbliża się do produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, twierdząc, że wkrótce pojawią się pojazdy elektryczne o zasięgu ponad 700 km z lepszym bezpieczeństwem przeciwpożarowym i szybszym ładowaniem

Toyota zaprezentowała niedawno przystojną koncepcję elektrycznego Land Cruisera Se na Japan Mobility Show. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota zaprezentowała niedawno przystojną koncepcję elektrycznego Land Cruisera Se na Japan Mobility Show. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Toyota twierdzi, że jest bliska rozpoczęcia produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, przewidując, że zacznie dostarczać produkcyjne pojazdy elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi już w 2027 r., choć początkowe wolumeny będą niskie. Firma współpracuje z grupą energetyczną Idemitsu Kosan nad opracowaniem stałego elektrolitu siarczkowego, który powinien zwiększyć trwałość baterii.
E-Mobility Launch Business

Mimo że Toyota przegapiła początkowy boom na pojazdy elektryczne, wydaje się, że wprowadza nowe technologie elektryczne i hybrydowe i hybrydowych, próbując znaleźć solidniejsze rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Wcześniej słyszeliśmy o nowych technologiach firmy, które zmniejszyłyby koszty produkcji baterii o 20% i zwiększyły zasięg do ponad 600 mil.

Teraz nowy raport The Financial Times twierdzi, że Toyota będzie w stanie włączyć baterie półprzewodnikowe do swoich samochodów elektrycznych już w 2027 roku, chociaż zajmie to trochę czasu, zanim produkcja będzie wystarczająco skalowalna, aby baterie półprzewodnikowe znalazły się w każdym pojeździe elektrycznym.

Toyota podobno współpracuje z japońską grupą energetyczną Idemitsu Kosan nad nową technologią akumulatorów zwaną stałą elektrodą siarczkową. Nowa elektroda obiecuje znacznie wyższą gęstość energii i niższe ryzyko bezpieczeństwa podczas pracy w trudnych warunkach.

Według doniesieńobecna technologia stałych elektrod siarczkowych ma kilka wad, z których główną jest trudny, precyzyjny proces produkcyjny, który wymaga dokładnego, delikatnego układania ogniw anoda-katoda. To właśnie w tym procesie produkcyjnym Toyota twierdzi, że ma przewagę - jeden z inżynierów powiedział The Financial Times, że firma jest "prawie na miejscu" i że zamierza "wprowadzić większe ilości i sprawdzić jakość".

Jeśli to, co twierdzi Toyota, jest prawdą, może to znacznie zmniejszyć prędkość ładowania pojazdów elektrycznych, zmniejszyć i tak już niskie ryzyko pożaru związane z technologią litowo-jonową obecnej generacji i znacznie zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych. Inni producenci, tacy jak Samsung SDI, NIOi CATL są na podobnej drodze w kierunku gotowych do produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, choć wielu uważa, że technologia jest wciąż odległa.

Proszę kupić kabel ładowarki BougeRV Level 2 EV (16A, 25FT) na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Toyota zbliża się do produkcji akumulatorów półprzewodnikowych, twierdząc, że wkrótce pojawią się pojazdy elektryczne o zasięgu ponad 700 km z lepszym bezpieczeństwem przeciwpożarowym i szybszym ładowaniem
Julian van der Merwe, 2023-10-24 (Update: 2023-10-24)