Notebookcheck Logo

Toyota chwali się, że miała rację co do popytu na samochody elektryczne, ponieważ przewiduje 70% hybryd lub mieszanki pojazdów ICE

BZ4X to elektryczny wojownik Toyoty w USA (zdjęcie: Toyota)
BZ4X to elektryczny wojownik Toyoty w USA (zdjęcie: Toyota)
Miliard ludzi żyje bez elektryczności, a ich mobilności nie można ograniczać, oferując im tylko drogie samochody elektryczne, mówi dyrektor generalny Toyoty. Przewiduje on, że pojazdy elektryczne będą musiały dzielić rynek z hybrydami, a nawet samochodami napędzanymi gazem.
E-Mobility

Dyrektor generalny Toyoty dokonuje swoistego okrążenia zwycięstwa na rynku pojazdów elektrycznych, przewidując, że samochody elektryczne nie będą w stanie przekroczyć progu 30% udziału w rynku, pomimo wszystkich "wysiłków regulacyjnych lub siły politycznej" działających na ich korzyść. Pozostałe 70%, mówi Akio Toyoda, będą stanowić ulubione hybrydy Toyoty, a także wodorowe ogniwa paliwowe lub pojazdy napędzane gazem.

Jego rozumowanie jest takie, że około miliard ludzi na całym świecie nie ma dostępu do elektryczności, więc oferowanie im tylko drogich samochodów elektrycznych nie rozwiąże ich problemów z mobilnością. "W przypadku Toyoty dostarczamy również pojazdy do tych regionów, więc pojedyncza opcja BEV nie może zapewnić transportu dla wszystkich" - podsumowuje.

Toyota od dawna jest zwolennikiem bardziej zdywersyfikowanego podejścia do redukcji emisji dwutlenku węgla, zamiast skupiać się tylko na jednej technologii jako rozwiązaniu, a mianowicie na samochodach elektrycznych. Została oskarżona o ociąganie się z elektryfikacją, ale odnowione Wojna cenowa EV w walce ze spadkiem popytu, a także wzrost sprzedaży pojazdów hybrydowych, może ostatecznie udowodnić, że słuszne jest podejście wyczekujące.

Akio Toyoda ma inne argumenty przemawiające za powolnym i stałym podejściem Toyoty, głównie dlatego, że jest ona liderem w dziedzinie hybryd, które wprowadziła ponad 20 lat temu, w wyniku czego Japonia jest jedynym krajem rozwiniętym, któremu udało się znacząco obniżyć emisję CO2.

"Ważną rzeczą nie jest konwersja na BEV lub FCEV", dodał, odnosząc się do samochodów elektrycznych lub z ogniwami paliwowymi, ale raczej redukcja emisji CO2. Dokładnie to robi Toyota, jednocześnie starając się żyć zgodnie ze swoim przekonaniem, że "swoboda przemieszczania się nigdy nie powinna być odbierana ludziom w żadnym regionie, kraju lub grupie dochodowej", co może się zdarzyć, jeśli pojazdy elektryczne pozostaną jedyną opcją z powodu mandatów rządowych lub niedopasowania dotacji.

Mimo to, aby zabezpieczyć swoje zakłady, Toyota dokonała znaczącego zwrotu w kierunku pojazdów elektrycznych pivot w zeszłym roku, kiedy to ustanowiła liczne inicjatywy w zakresie elektryfikacji floty, w tym dedykowaną platformę produkcyjną z Rywalizującą z Teslą gigacasting, a także akumulator półprzewodnikowy baterię półprzewodnikową plan komercjalizacji.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Wielotorowe podejście Toyoty do przeciwdziałania zmianom klimatycznym
Wielotorowe podejście Toyoty do przeciwdziałania zmianom klimatycznym

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Toyota chwali się, że miała rację co do popytu na samochody elektryczne, ponieważ przewiduje 70% hybryd lub mieszanki pojazdów ICE
Daniel Zlatev, 2024-01-24 (Update: 2024-01-24)