Notebookcheck Logo

Tesla bagatelizuje usunięcie pojazdów RHD w Wielkiej Brytanii z kijem chwytającym Reacher dla właścicieli Modelu S i Modelu X

Tesla zaczęła dołączać The Reacher do nowych zamówień na Model S i X w Wielkiej Brytanii. (Źródło zdjęcia: Tesla Owners UK na Twitterze)
Tesla zaczęła dołączać The Reacher do nowych zamówień na Model S i X w Wielkiej Brytanii. (Źródło zdjęcia: Tesla Owners UK na Twitterze)
Po niedawnym anulowaniu lewostronnych wariantów swoich pojazdów Model S i Model X w Wielkiej Brytanii, Tesla rozpoczęła wysyłkę chwytaka z nowymi zamówieniami w Wielkiej Brytanii. The Reacher, jak nazywa się chwytak, ma zmniejszyć niedogodności związane z koniecznością sięgania nad siedzenie pasażera, aby odebrać posiłki na wynos. Uciekanie się do rozwiązania takiego jak The Reacher bagatelizuje potencjalne konsekwencje dla bezpieczeństwa wynikające z prowadzenia pojazdu LHD w kraju RHD, sprawiając, że wydaje się to zwykłą niedogodnością.
E-Mobility Fail Launch

Wygląda na to, że Tesla próbuje udobruchać nabywców Modelu X i Modelu S na rynkach z kierownicą po prawej stronie, gdzie sprzedaje pojazdy z kierownicą po lewej stronie. Według Electrektesla dołącza darmowy chwytak o nazwie The Reacher do ostatnich zamówień swoich pojazdów elektrycznych klasy premium. Idea urządzenia polega na tym, że kierowcy mogą go używać do sięgania po siedzenie pasażera w celu interakcji z infrastrukturą, taką jak budki biletowe i restauracje na wynos.

Reacher wydaje się być przynajmniej częściowo żartem - posunięciem, które dobrze minimalizuje niedogodności i potencjalne kwestie bezpieczeństwa związane z prowadzeniem samochodu z kierownicą po lewej stronie na drogach zaprojektowanych dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Inni zwrócili uwagę, że to obraźliwe, by stosować tak tanie, prowizoryczne rozwiązanie, gdy pojazd kosztuje ponad 100 000 USD. Co gorsza, tańsze, bardziej udane pojazdy elektryczne Model Y i Model 3 są nadal dostępne jako warianty RHD w Wielkiej Brytanii i na innych rynkach RHD.

Ogólnie rzecz biorąc, podczas gdy początkowa reakcja na ruch Tesli https://electrek.co/2023/05/12/tesla-model-s-model-x-right-hand-drive-over/ do porzucenia samochodów z kierownicą po prawej stronie w Wielkiej Brytanii była mieszana, w wyniku czego niektórzy właściciele wręcz anulowali swoje zamówienia. Ci, którzy pozostali, w większości przyjęli "prezent" Tesli w dobrym nastroju, chociaż są tacy, którzy wskazali, że prawie każdy inny producent samochodów produkuje samochody RHD na rynkach RHD, na których działają. Tesla nigdy nie odpowiedziała, dlaczego przestała przyjmować zamówienia na Model X i Model S na rynkach z kierownicą po prawej stronie, ale oczywiste jest, że istnieje kwestia popytu.

Na stronie pojawiły się informacje że nadchodzące modele Tesli będą wyposażone w system steer-by-wire, który prawdopodobnie byłby łatwiejszy i tańszy w dostosowaniu do modeli z kierownicą po prawej stronie, chociaż okaże się, czy Tesla ponownie wprowadzi pojazdy RHD na odpowiednich rynkach.

złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Tesla bagatelizuje usunięcie pojazdów RHD w Wielkiej Brytanii z kijem chwytającym Reacher dla właścicieli Modelu S i Modelu X
Julian van der Merwe, 2023-07- 2 (Update: 2023-07- 2)