Notebookcheck Logo

Tesla Vision zawodzi, ponieważ właściciele skarżą się na zaparowywanie kamer Modelu 3 w niskich temperaturach

Właściciele Tesli Model 3 doświadczają problemów z zaparowywaniem przednich kamer w niskich temperaturach, przez co FSD i Autopilot nie działają. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Właściciele Tesli Model 3 doświadczają problemów z zaparowywaniem przednich kamer w niskich temperaturach, przez co FSD i Autopilot nie działają. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Wielu właścicieli Tesli skorzystało z Reddita po tym, jak ich przednie kamery zaparowały i przestały działać w zimne dni, pozostawiając kilka funkcji, w tym FSD Beta o wartości 10 000 USD, niedziałających. Tesla odmówiła pomocy tym klientom, mimo że wiele z ich pojazdów jest objętych gwarancją.
E-Mobility Fail Business Camera

Każdy, kto choć trochę orientuje się w branży samochodów elektrycznych, słyszał dowcipy o legendarnych lukach w panelach Tesli i wie o niedawnej decyzji firmy o przejściu na oparty wyłącznie na kamerze system Tesla Vision dla funkcji wspomagania kierowcy i FSD. Ten ruch był mocno krytykowany przez wielu i wydaje się, że brak alternatywnych czujników może powodować bóle głowy u właścicieli Tesli, zgodnie z niedawnym wątkiem Reddit na r/teslamotors.

Wątek rozpoczął się od jednego z użytkowników, u/phish0742, lamentującego nad faktem, że Full Self-Driving i Autopilot nie działają podczas porannych dojazdów do pracy z powodu zimnej pogody. Pomimo korzystania z klimatyzacji kabiny i akumulatora oraz korzystania z systemu odmgławiania, przednie kamery zamontowane na przedniej szybie Modelu 3 są blokowane przez wilgoć uwięzioną między obiektywem kamery a przednią szybą.

Nie mogąc korzystać z przedniej kamery, Tesla po prostu uniemożliwia korzystanie z Autopilota i pełnej autonomicznej jazdy, dopóki kamera nie będzie czysta. Podczas gdy Autopilot jest dołączony do wszystkich pojazdów Tesli, Full Self-Driving nie jest, dopiero niedawno został zdyskontowany jako opcja w wysokości 12 000 USD, w porównaniu z 15 000 USD.

Co gorsza, oryginalny plakat był wcześniej właścicielem Modelu 3 i nigdy nie miał żadnych problemów zdalnie podobnych do tego, czego doświadczają w tym sześciomiesięcznym Modelu 3.

Po skontaktowaniu się z Teslą w celu umówienia wizyty serwisowej, zespół serwisowy Tesli przeprowadził zdalną diagnostykę pojazdu, nie znalazł żadnych problemów sprzętowych i anulował wizytę serwisową bez wykonywania jakichkolwiek czynności konserwacyjnych lub napraw.

Wielu komentujących podzieliło się, że mieli podobne problemy, a zespół serwisowy Tesli powtórzył ten sentyment. Tesla zadzwoniła do u/phish0742, aby poinformować że "kilku właścicieli dzwoni w tej samej sprawie", technik kontynuował, że Tesla szuka rozwiązania programowego dla przyszłych wersji, doradzając, że niższa wilgotność rozwiązałaby uwięzioną wilgoć i wyczyściła kamerę.

Problem wydaje się polegać na tym, że Tesla nie uwzględniła sposobu na ucieczkę wilgoci z obudowy kamery, ani nie uwzględniła sprzętu do odmgławiania w komorze kamery, co sprawia, że projekt lub produkcja są przynajmniej częściowo odpowiedzialne za ten problem.

Co ciekawe, jeden z użytkowników, który również skontaktował się z Teslą w celu naprawienia tego samego problemu, został poinformowany przez centrum serwisowe Tesli, że jest to problem z kamerami HW4 w niskich temperaturach. Może to wskazywać, że jest to problem z innymi modelami w ofercie Tesli, ponieważ HW4 nie trafił jeszcze do Modelu 3.

Ważne jest, aby pamiętać, że raporty te mogą stanowić mniejszość, chociaż odpowiedzi udzielone przez zespoły serwisowe Tesli wskazują, że rzeczywiście może istnieć podstawowy problem, który wymaga korekty.

Jednym z potencjalnych rozwiązań problemów związanych z podejściem opartym wyłącznie na kamerze jest wykorzystanie dodatkowych czujników radarowych lub LiDAR jako awaryjnego rozwiązania na wypadek złej pogody i do wykrywania obiektów, które są trudne do zidentyfikowania za pomocą samego wzroku. Tesla zdaje sobie z tego sprawę i już zaczęła instalować czujniki radarowe w pojazdach Model S i X w ramach przejścia na platformę HW4.

Proszę kupić biografię Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona na Amazon.

AP/FSD is unusable on my morning commute on a BRAND NEW model 3. MAJOR design flaw compared to my 2018
byu/phish0742 inteslamotors

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Tesla Vision zawodzi, ponieważ właściciele skarżą się na zaparowywanie kamer Modelu 3 w niskich temperaturach
Julian van der Merwe, 2023-11- 3 (Update: 2023-11- 3)