Notebookcheck Logo

Tesla Model Y i Hyundai Ioniq 5 nie mają oficjalnego zasięgu we wszystkich temperaturach, VW ID.4 i Ford Mustang Mach-E radzą sobie dobrze latem

Tesla Model Y nie była w stanie przejechać 326 mil na jednym ładowaniu w teście zasięgu CR (Zdjęcie: Kevin Bonilla)
Tesla Model Y nie była w stanie przejechać 326 mil na jednym ładowaniu w teście zasięgu CR (Zdjęcie: Kevin Bonilla)
Niezwykle udany elektryczny SUV nie osiąga zasięgu EPA wynoszącego 326 mil we wszystkich testowanych scenariuszach według Consumer Reports, który również nie mógł potwierdzić oficjalnego zasięgu Hyundaia Ioniq 5. Z drugiej strony, dwaj godni uwagi konkurenci Tesli Model Y, Ford Mustang Mach-E i VW ID.4, zdołali przekroczyć swój reklamowany zasięg latem.
E-Mobility

Amerykański producent samochodów Tesla trafił ostatnio na dość negatywne nagłówki z wątpliwą obsługą skarg dotyczących zasięgu swoich pojazdów elektrycznych, a nowy test przeprowadzony przez Consumer Reports wydaje się podkreślać te kwestie, ponieważ szeroko popularny Tesla Model Y okazał się mieć krótszy rzeczywisty zasięg niż oficjalne 326 mil, które zostały zmierzone zgodnie z normą EPA.

Powszechnie wiadomo, że większość pojazdów elektrycznych zmaga się z niskimi temperaturami otoczenia, więc nie jest zaskoczeniem, że test organizacji konsumenckiej potwierdził tę niedogodność. Tesla Model Y, VW ID.4ford Mustang Mach-E i Hyundai Ioniq 5 straciły znaczną część swojego zasięgu przy 17 stopniach Fahrenheita. W pełni elektryczny SUV był w stanie przejechać 186 mil na jednym ładowaniu. Nieco bardziej zaskakujący jest słaby wynik Tesli Model Y w dość przyjemnej temperaturze 85 stopni Fahrenheita, ponieważ bestseller nadal nie osiągnął oficjalnego zasięgu EPA o 16 procent, pokonując zaledwie 274 zamiast 326 mil na jednym ładowaniu.

W przeciwieństwie do rozczarowującej Tesli Model Y, model Ford Mustang Mach-E pozostawił dobre wrażenie w tych okolicznościach i przekroczył oficjalną liczbę EPA o 5 mil, co dało zasięg 275 mil. VW ID.4 również przekroczył oczekiwania i był wystarczająco wydajny, aby przejechać 256 mil zamiast reklamowanych 240 mil na jednym ładowaniu. Tymczasem elegancki Hyundai Ioniq 5 dołączył do Modelu Y i nigdy nie udało mu się utrzymać zasięgu 256 mil, chociaż południowokoreański pojazd elektryczny nie osiągnął tego wyniku o zaledwie kilka mil. Więcej szczegółów na temat pouczającego testu zasięgu w świecie rzeczywistym można znaleźć w odpowiednim artykule na stronie Consumer Reports.

Sprawdź osłonę przeciwsłoneczną ToughPro do Hyundai Ioniq 5 na Amazon

Tesla Model Y nie zbliżyła się do zasięgu 326 mil (Zdjęcie: Consumer Reports)
Tesla Model Y nie zbliżyła się do zasięgu 326 mil (Zdjęcie: Consumer Reports)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Tesla Model Y i Hyundai Ioniq 5 nie mają oficjalnego zasięgu we wszystkich temperaturach, VW ID.4 i Ford Mustang Mach-E radzą sobie dobrze latem
Enrico Frahn, 2023-08- 2 (Update: 2023-08- 2)