Notebookcheck Logo

Tesla Model 3 Highland testuje na drogach fabrycznych, ponieważ produkcja baterii Giga Shanghai stoi w obliczu zwolnień

Rzekomy nowy lifting Tesli Model 3 z 2023 r. (zdjęcie: Hector/TikTok)
Rzekomy nowy lifting Tesli Model 3 z 2023 r. (zdjęcie: Hector/TikTok)
Nowa linia produkcyjna do przeprojektowania Modelu 3 Highland zakończyła testy i debugowanie, donoszą źródła z Gigafactory Tesli w Szanghaju, a odświeżony model jest testowany na drogach fabrycznych w każdy weekend. Sekcja montażu baterii w Giga Shanghai zwalnia jednak pracowników, aby obniżyć koszty produkcji Highland.
E-Mobility

Tesla rozpoczęła zwalnianie pracowników na linii montażowej baterii w swojej największej fabryce Gigafactory w Szanghaju, donoszą lokalne media, powołując się na jednego z budowniczych warsztatów. Chociaż dokładny zakres zwolnień nie został ogłoszony, pierwsza faza warsztatu akumulatorowego Tesli w Giga Shanghai może stracić nawet połowę pracowników, donoszą wtajemniczeni.

Tymczasem Tesla przygotowuje się do przekazania części montażu pakietów producentom akumulatorów, którzy wytwarzają rzeczywiste ogniwa, jako kolejny sposób na obniżenie kosztów produkcji nadchodzącego liftingu Modelu 3 Highland, twierdzi inny raport. Wielu chińskich producentów już to zrobiło, a ostatnio Tesla podpisała zobowiązanie do unikania przyszłych wojen cenowych z lokalnymi producentami samochodów, ponieważ stoi w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony BYD który produkuje własne akumulatory do pojazdów elektrycznych.

Koszty produkcji Modelu 3 Highland mogą zostać znacznie obniżone dzięki wykorzystaniu gigacasted części i strukturalnej technologii akumulatorów typu cell-to-pack jako próba generalna dla modelu 2 na rynek masowy. Okaże się, czy przełoży się to również na niższą cenę sugerowaną, ponieważ obecny Model 3 w Chinach jest droższy niż jego bezpośredni konkurenci, tacy jak BYD Seal.

Co więcej, Tesla musi pracować nad przeglądem swojego łańcucha dostaw akumulatorów, aby pojazdy elektryczne sprzedawane w USA były dostarczane z komponentami akumulatorów i montażem, które kwalifikują je do pełnej kwoty dotacji federalnej w wysokości 7500 USD. W jakiś sposób udało jej się wcisnąć podstawowy Model 3 z ogniwami CATL LFP jako kwalifikujący się nie tak dawno temu. Jednak w przyszłym roku udział materiałów pochodzących z USA lub krajów objętych sprawiedliwym handlem, o które rząd prosi w ramach pomocy podatkowej, wzrośnie do 50%, a nawet więcej, więc Tesla musi odpowiednio zareagować, ponieważ większość jej najlepiej sprzedających się pojazdów jest wyposażona w ogniwa wyprodukowane w Chinach.

Warsztat montażu baterii w Giga Shanghai produkuje jednak głównie pakiety do samochodów sprzedawanych na rynku lokalnym, więc inni sugerują, że zwolnienia są spowodowane zwiększoną konkurencją ze strony lokalnych marek. Tesla zarejestrowała rekordową liczbę dostaw w Chinach w ostatnim kwartalejednak BYD i inni lokalni konkurenci mogli po raz pierwszy sprzedać więcej samochodów niż zagraniczne marki.

Alternatywnie, zwolnienia w pierwszej fazie fabryki akumulatorów mogą być spowodowane dalszą automatyzacją procesów, ale sprzęt do tego jest nadal w fazie testów i montażu. Tesla ma obecnie w Chinach tylko tydzień produkcyjny zamówień, więc może obawiać się ponownego wzrostu zapasów i zahamowania produkcji akumulatorów, ponieważ tylko druga faza warsztatu produkuje obecnie 3400 pakietów na dwóch zmianach, co jest więcej niż wystarczające, aby zaspokoić popyt w tej chwili.

Aby zwiększyć wspomniany popyt, Tesla przygotowuje się do wydania wspomnianego odświeżenia Modelu 3 w połowie cyklu, nazwanego Project Highland, a Elon Musk podobno sprawdził jego prototypy w Giga Shanghai podczas niedawnej wizyty w Chinach. Oczekuje się, że Model 3 Highland będzie większy, z wygodniejszymi wentylowanymi siedzeniamibardziej agresywnymi reflektorami, większą baterią M3P 66 kWh firmy CATLoraz komputerem Hardware 4.0 FSD i zestawem kamer na pokładzie.

Linia montażowa Highland zakończyła już testowanie i debugowanie, według zewnętrznego pracownika budowlanego, który rzekomo bierze udział w fazie kontroli jakości linii produkcyjnej. "Obecnie testujemy zmodyfikowane prototypy Modelu 3 na drodze w fabryce w weekendy, a linia produkcyjna wykonuje również dalsze prace usprawniające", dodali, powtarzając, że rzeczywiście możemy zobaczyć Teslę Model 3 Highland wypuszczoną jesienią, jeśli historia jest jakąkolwiek wskazówką.

Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Tesla Model 3 Highland testuje na drogach fabrycznych, ponieważ produkcja baterii Giga Shanghai stoi w obliczu zwolnień
Daniel Zlatev, 2023-07- 7 (Update: 2023-07- 7)