Notebookcheck Logo

Tesla Cybertruck holuje Model Y z wydajnością Silverado w teście przyczepy o masie 5000 funtów, który zmniejsza jego zasięg o połowę

Cybertruck holujący inną Teslę w teście zasięgu (zdjęcie: VoyageATX/YT)
Cybertruck holujący inną Teslę w teście zasięgu (zdjęcie: VoyageATX/YT)
Tak jak przewidział szef działu inżynierii pojazdów Tesli, holowanie Cybertruckiem czegoś, co nie jest aż tak aerodynamiczne, może z łatwością zmniejszyć jego zasięg o 50%. Dokładnie to osiągnięto w pierwszym teście zasięgu holowania Cybertruck, ciągnąc za sobą Model Y.
E-Mobility

Podczas uroczystości związanych z uruchomieniem Cybertruck, szef działu inżynierii pojazdów Tesli, Lars Moravy, przelotnie wspomniał o wspomniał że elektryczny pickup może stracić 50% swojego zasięgu podczas holowania nieporęcznych i blokowych obiektów, takich jak niektóre przyczepy do przewozu koni. Chociaż nie różni się to od ciężarówek napędzanych gazem, w których aerodynamika jest decydującym czynnikiem decydującym o zasięgu holowania, istnieje teraz prawdziwy test holowania, który w pewnym stopniu dowodzi racji Larsa.

Test zasięgu holowania Cybertruck

Podczas holowania Tesli Model Y umieszczonej na platformie U-Haul, dwusilnikowy Cybertruck, którego zasięg jest oceniany na 320 mil po naładowaniu, zdołał osiągnąć zużycie 749 Wh na milę lub 83 kWh rozładowania na 110 mil trwania testu. Biorąc pod uwagę, że pickup jest zasilany akumulatorem 123 kWh to całkowity zasięg holowania Cybertrucka wyniósłby około 160 mil na jednym ładowaniu, czyli około 50% redukcji, którą przewidział szef działu inżynierii pojazdów Tesli.

To prawda, SUV Tesli za Cybertruckiem stanowi raczej aerodynamiczny ładunek w porównaniu do przyczepy do przewozu koni, o której wspomniał, ale z drugiej strony tester nie zamknął pokrywy tonneau, ponieważ chciał zobaczyć z tyłu, a znacznie poprawiona aerodynamika jest dokładnie tym, po co jest pokrywa łóżka ciężarówki. Cybertruck był również na oryginalnych 20-calowych felgach, więc z nadchodzącymi 19-calowymi kołami powinien radzić sobie nieco lepiej pod względem zasięgu holowania.

"Przy tej samej konfiguracji i tych dwóch zmiennych zasięg według moich szacunków powinien być bliższy 180-200", potwierdził tester i dodał, że "nie byłoby to dalekie od holowania mojego Silverado, a ja holuję tylko przyczepę użytkową o masie 3000 kg, [podczas gdy] ta konfiguracja jest bliższa 5 kg"."Utrata 40%-50% zasięgu holowania nie jest niespotykana w przypadku żadnej ciężarówki, czy to napędzanej gazem, czy elektrycznej, o czym może zaświadczyć każdy właściciel pickupa, który musiał ciągnąć za sobą coś masywnego i ciężkiego.

Tesla będzie oferować opcjonalny Przedłużacz zasięgu dla Cybertrucka jeszcze w tym roku, który jest w zasadzie pakietem akumulatorów o pojemności 50 kWh w kształcie skrzynki narzędziowej, która trafia na łóżko ciężarówki i zajmuje około jednej trzeciej przestrzeni. Oprócz tej niedogodności, cena przedłużacza zasięgu Cybertruck wynosząca 16 000 USD również wydaje się problematyczna pod względem szerszej adopcji.

Szef Tesli ds. układu napędowego i energii, Drew Baglino, powiedział jednak, że celują w 500-milowy zasięg Cybertrucka z przedłużaczem, przynajmniej jako "cel długoterminowy", co powinno zbliżyć zasięg holowania Cybertrucka do pożądanego zasięgu 250-300 mil.

Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Tesla Cybertruck holuje Model Y z wydajnością Silverado w teście przyczepy o masie 5000 funtów, który zmniejsza jego zasięg o połowę
Daniel Zlatev, 2024-01-18 (Update: 2024-01-18)