Notebookcheck Logo

Tania półprzewodnikowa bateria sodowa o gęstości energii do 300 Wh/kg wejdzie do produkcji

Akumulatory sodowe do samochodów z elektrolitem stałym (zdjęcie: JAC)
Akumulatory sodowe do samochodów z elektrolitem stałym (zdjęcie: JAC)
Podczas gdy Chiny martwią się o nadpodaż baterii półprzewodnikowych w najbliższej przyszłości, projekty wciąż się mnożą. Najnowszy z nich zakłada wprowadzenie do produkcji półprzewodnikowej baterii sodowej o pojemności 300 Wh/kg.
E-Mobility

Tani bateria sodowo-jonowa bateria, która nie wykorzystuje drogiego litu, ale ma wyższą gęstość energii niż baterie półprzewodnikowe, byłaby pożądanym osiągnięciem w dziedzinie mobilności elektrycznej.

Dokładnie taki jest cel produkcyjny firmy Huahui New Energy któremu udało się uzyskać gęstość energii 200 Wh/kg w akumulatorze sodowym z elektrolitem półprzewodnikowym.

Jest to wynik zbliżony do gęstości energetycznej obecnych akumulatorów LFP w samochodach elektrycznych, takich jak Tesla Model 3 RWD, a nie 145Wh/kg do 160Wh/kg w pierwszych samochodach pierwszych samochodów z tanimi akumulatorem sodowo-jonowym które zostały zaprezentowane w zeszłym roku.

Podczas gdy większość producentów akumulatorów półprzewodnikowych wykorzystuje tlenki lub droższe stałe elektrolity siarczkowe, przełom w dziedzinie akumulatorów sodowych został osiągnięty dzięki połączeniu kompozytów polimerowych. Pozwoliło to obniżyć koszt powstałego elektrolitu półprzewodnikowego bez poświęcania wydajności, a to samo osiągnięto w przypadku elektrod poprzez uzupełnienie sodu zamiast litu i pokrycie katody kombinacją materiałów organicznych i nieorganicznych:

Firma testuje dostępne na rynku materiały katodowe z tlenków warstwowych, błękitu pruskiego i polianionów. Spośród obecnych próbek w naszym laboratorium, cykl próbkowania materiałów polianionowych może już osiągnąć ponad 4000 cykli. Cykle utleniania warstwowego również mogą przekroczyć 1800 razy.

W rezultacie celem końcowym rozpoczęcia masowej produkcji, na którą firma otrzymała rundę finansowania, jest osiągnięcie gęstości energii 300 Wh/kg przy koszcie zaledwie 4 centów za watogodzinę.

Podczas gdy Toyota, ProLogium, Samsung i inni przygotowują się do komercjalizacji pojazdów z własnymi akumulatorami półprzewodnikowymi do 2027 r., a pierwszymi modelami będą premium samochody elektryczne w ograniczonych partiach. Dlatego tańsza półprzewodnikowa bateria sodowa może okazać się jeszcze ważniejszym osiągnięciem.

Wprowadziłoby to na rynek samochody elektryczne z baterią półprzewodnikową, która jest porównywalna cenowo z obecnym pakietem LFP w Modelu 3, ale bezpieczniejsza do szybkiego ładowania i o wyższej gęstości energii. Firma planuje wprowadzić swoją półprzewodnikową baterię sodową do systemów magazynowania w ciągu 3 lat, a do pojazdów elektrycznych w ciągu 5 lat, jednocześnie pracując nad półprzewodnikową baterią litową, aby mogła również pokryć rynek pojazdów elektrycznych klasy premium.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Tania półprzewodnikowa bateria sodowa o gęstości energii do 300 Wh/kg wejdzie do produkcji
Daniel Zlatev, 2024-03- 8 (Update: 2024-03- 8)