Notebookcheck Logo

Szalony elektryczny SuperVan Forda o mocy 1400 KM weźmie udział w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, bijąc rekordy już podczas kwalifikacji

Ford przerobił w pełni elektryczną furgonetkę SuperVan, aby bić rekordy w Pikes Peak International Hill Climb. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford przerobił w pełni elektryczną furgonetkę SuperVan, aby bić rekordy w Pikes Peak International Hill Climb. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford zaprezentował niestandardową furgonetkę E-Transit SuperVan o mocy 1400 KM, którą planuje wykorzystać podczas Pikes Peak International Hill Climb 25 czerwca 2023 roku. Ten ożywiony van Hot Wheels zawiera szereg ulepszeń w stosunku do zeszłorocznego konkurenta i jest daleki od furgonetki E-Transit, na której był oparty. Ford współpracował z STARD (Stohl Advanced Racing and Development Motorsport), aby zrealizować SuperVan 4.2.
E-Mobility Launch Business

Zaledwie kilka dni przed wyścigiem, Ford zaprezentował swój SuperVan 4.2, opracowany we współpracy ze STARD, który planuje wysłać na Pikes Peak Hill Climb 25 czerwca. Podczas gdy SuperVan 4.2 jest iteracją SuperVana 4, którym Ford ścigał się wcześniej w górach, Ford i STARD wprowadzili znaczące zmiany w projekcie, aby wydobyć jeszcze więcej osiągów z behemota, pomimo spadku surowej mocy. Oprócz wygrywania wyścigów, Ford wykorzystuje SuperVana jako projekt badawczy, aby przesunąć granice i zademonstrować, co jest możliwe w elektrycznym układzie napędowym.

Ford odciął 600 KM z 2000 KM SuperVana 4, uzyskując łącznie 1400 KM w SuperVanie 4.2 poprzez usunięcie całego silnika. Nowy SuperVan będzie napędzany trzema silnikami elektrycznymi - jednym na przedniej osi i dwoma na tylnej - podczas gdy obowiązki akumulatora są wykonywane przez zestaw ogniw litowo-polimerowych NMC z możliwością hamowania regeneracyjnego o mocy 600 kW. Dla porównania, hamowanie regeneracyjne Tesli działa podobno przy około 60 kWpodczas gdy Porsche Taycan zapewnia wiodącą w branży moc 290 kW.

Podczas wyścigu Pikes Peak Hill Climb w 2023 roku Ford zwrócił szczególną uwagę na aerodynamikę, aby zmaksymalizować wydajność SuperVana. Podobnie jak w poprzednich wersjach, tylna część kabiny została wycięta i zastąpiona panelem w kształcie łzy, aby zmniejszyć opór i turbulencje, podczas gdy spojlery i splittery zapewniają siłę docisku wynoszącą ~1995 kg przy prędkości 150 mil na godzinę (~241 km / h).

Ulepszenia aerodynamiczne w połączeniu z przerobionym podwoziem i znaczną redukcją masy dzięki zastosowaniu dużej ilości włókna węglowego wskazują na pojazd o kontrolowanym, zwinnym prowadzeniu. Wyścig na Pikes Peak będzie można obejrzeć 25 czerwca na kanale Mobil1 na YouTubejak na razie Romain Dumas już prowadzi w klasyfikacji Open wyniki kwalifikacjiustanawiając rekordowy czas.

Kup ładowarkę samochodową Anker 323 52,2 W USB Type-C na Amazon

Ford SuperVan 4.2 wygląda jak samochód Hot Wheels, który ożył. (Źródło zdjęcia: Ford)
Ford SuperVan 4.2 wygląda jak samochód Hot Wheels, który ożył. (Źródło zdjęcia: Ford)
Wnętrze SuperVana wygląda mniej więcej tak, jak można by oczekiwać od rekordowego elektrycznego vana - bez zbędnych dodatków. (Źródło zdjęcia: Ford)
Wnętrze SuperVana wygląda mniej więcej tak, jak można by oczekiwać od rekordowego elektrycznego vana - bez zbędnych dodatków. (Źródło zdjęcia: Ford)
Tył SuperVana 4.2 jest niemal nierozpoznawalny jako furgonetka (źródło zdjęcia: Ford)
Tył SuperVana 4.2 jest niemal nierozpoznawalny jako furgonetka (źródło zdjęcia: Ford)
Splitter z włókna węglowego i komicznie duży spojler zapewniają funkcjonalne korzyści aerodynamiczne. (Źródło zdjęcia: Ford)
Splitter z włókna węglowego i komicznie duży spojler zapewniają funkcjonalne korzyści aerodynamiczne. (Źródło zdjęcia: Ford)
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Szalony elektryczny SuperVan Forda o mocy 1400 KM weźmie udział w wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, bijąc rekordy już podczas kwalifikacji
Julian van der Merwe, 2023-06-23 (Update: 2023-06-23)