Notebookcheck Logo

Strefy zgniotu Tesli Cybertruck polegają na rozbijających się gigacastach dla bezpieczeństwa pasażerów - koszty naprawy mogą być tragiczne

Tesla Cybertruck pozornie niszczy przedni odlew przy uderzeniu. (Źródło zdjęcia: Cybertruck na X)
Tesla Cybertruck pozornie niszczy przedni odlew przy uderzeniu. (Źródło zdjęcia: Cybertruck na X)
Tesla niedawno wyjaśniła, w jaki sposób strefy zgniotu w Cybertrucku pomagają chronić pasażerów elektrycznego pickupa. W przeciwieństwie do uginającej się ramy, kolizje wydają się niszczyć cały przedni gigacasting. Bezpieczeństwo Cybertrucka było wielokrotnie kwestionowane ze względu na jego sztywne panele ze stali nierdzewnej i krótką maskę.
E-Mobility Fail

Dotychczasowa reputacja Tesli w zakresie bezpieczeństwa pojazdów była nieco mieszana. Podczas gdy wszystkie jej pojazdy elektryczne otrzymały znakomite oceny bezpieczeństwa, szereg poważnych wypadków spowodowało, że bezpieczeństwo pakietów wspomagających kierowcę zostało zakwestionowane. Cybertruck ma inny problem - taki, który Tesla ma nadzieję rozwiązać poprzez zniszczenie tego, co może być najdroższym pojedynczym elementem Cybertrucka.

W niedawnym poście na platformie mediów społecznościowych X (fka Twitter), @Cybertruck, oficjalne konto Tesla Cybertruck, opublikowało wideo z testów zderzeniowych elektrycznego pickupa wraz z cytatem wyjaśniającym, jak działają strefy zgniotu w Cybertruck.

Podczas kolizji z dużą prędkością przedni odlew podwozia Cybertrucka jest zaprojektowany tak, aby rozpadał się na małe kawałki. Pomaga to zmniejszyć uderzenia pasażerów poprzez pochłanianie i rozpraszanie energii.

Jest to podobne do tego, jak zwykłe samochody i inne pojazdy elektryczne rozpraszają energię podczas zderzenia, chociaż wcześniejszy film z testu zderzeniowego pokazany przez Teslę podczas wydarzenia Cybertruck Delivery Event ujawnia, że wystarczająca ilość energii pojazdu została przeniesiona na resztę pickupa, że tylne koło w jakiś sposób się oderwało.

Jednak całkowite zniszczenie przedniego odlewu podwozia może być kosztowne, biorąc pod uwagę, jak drogi jest ten element. Cały sens gigacastingu polega na tym, że zastępuje on stos spawanych i przykręcanych komponentów jednym odlewanym elementem.

To uproszczenie produkcji jest świetne dla kosztów produkcji i początkowego kosztu pojazdu, ale, jak wskazano wcześniejmoże to mieć wpływ na koszty naprawy. Podczas gdy łagodna stłuczka https://www.notebookcheck.net/Cybertruck-fender-bender-would-be-surprisingly-cheap-to-fix.783004.0.html w Cybertrucku może okazać się raczej niedroga, każda kolizja, która przenosi znaczne ilości energii na przedni odlew, prawdopodobnie spowodowałaby katastrofalne uszkodzenie tej części.

To tylko najnowszy z ostatnich trendów kosztownych napraw pojazdów elektrycznych. Wcześniej widzieliśmy wszystko, od klientów Rivian obciążonych ponad 30 000 USD za wymianę panelu nadwozia, po klientów Tesli , którym wyceniono ponad 20 000 USD za wymianę akumulatora, który ostatecznie został naprawiony przez zewnętrzny warsztat za ułamek tej kwoty.

Proszę kupićodlewany metalowy samochód-zabawkę Cybertruck 1/24 na Amazon lub przeczytać o rozwoju Cybertrucka w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Strefy zgniotu Tesli Cybertruck polegają na rozbijających się gigacastach dla bezpieczeństwa pasażerów - koszty naprawy mogą być tragiczne
Julian van der Merwe, 2023-12-15 (Update: 2023-12-15)