Notebookcheck Logo

CheckMag | Sega VR i 3 inne produkty vaporware, które zapowiadały się niesamowicie, ale nigdy nie zostały dostarczone

4 produkty vaporware, które zapowiadały się niesamowicie, ale nigdy nie zostały dostarczone (Źródło: Unsplash)
4 produkty vaporware, które zapowiadały się niesamowicie, ale nigdy nie zostały dostarczone (Źródło: Unsplash)
Vaporware odnosi się do produktów, które generują znaczny szum i oczekiwania, ale ostatecznie nie docierają do konsumentów. Zjawisko to nie dotyczy wyłącznie małych firm; dotyka również wiodące globalne korporacje, podkreślając wyzwania związane z przejściem od koncepcji do rynku. Oto cztery godne uwagi przykłady takich produktów, z których każdy ilustruje zawiłe trudności i przeszkody w realizacji innowacyjnych pomysłów.
List

1. Sega VR

Na początku lat dziewięćdziesiątych XX w, Sega, nazwa będąca synonimem nostalgii za grami zręcznościowymi, podjęła się realizacji przełomowego projektu: Sega VR. Zapowiedziany w 1991 roku i zaprezentowany w 1993 roku na zimowych targach CES, ten ambitny system wirtualnej rzeczywistości był technologicznym cudem swoich czasów.

Pomimo innowacyjnego podejścia, projekt napotkał przeszkody rozwojowe. Sega VR została zaprojektowana do korzystania z kartridży i planowano jej premierę z pakietem o wartości 200 USD zawierającym cztery kartridże z grami. Jednak projekt potknął się z powodu ciągłych niepowodzeń w testach. Sega humorystycznie przypisywała te niepowodzenia "zbyt realistycznemu" doświadczeniu systemu, powodującemu chorobę lokomocyjną i zawroty głowy wśród graczy.

W rezultacie Sega VR pozostała niewydana publicznie i została usunięta z listy wydawniczej firmy Sega do 1994 roku.

Sega VR została zapowiedziana w 1991 roku i zaprezentowana w 1993 roku na zimowych targach CES (Źródło: Sega)
Sega VR została zapowiedziana w 1991 roku i zaprezentowana w 1993 roku na zimowych targach CES (Źródło: Sega)

2. Segway Centaur

Segway Centaurłączący w sobie elementy Transportera Osobistego (PT) i quada, był wyjątkowym dodatkiem do oferty Segway Segway'azaprojektowany do wykonywania trwałych 45-stopniowych wheelie przy użyciu wyrafinowanej mieszanki czujników, żyroskopów i mikroprocesorów.

Pomimo innowacyjności i potencjalnej ekscytacji, Segway nie zdecydował się wypuścić Centaura na rynek, pozostawiając entuzjastów tęskniących za tym nowatorskim quadem i oznaczając straconą szansę w innowacyjnej podróży Segwaya.

Segway Centaur jest połączeniem Transportera Osobistego (PT) i quada (Źródło: Segway)
Segway Centaur jest połączeniem Transportera Osobistego (PT) i quada (Źródło: Segway)

3. Xenix

Pod koniec lat 70. ubiegłego wieku, Microsoft uruchomił Xenixktórego celem było stworzenie uniksopodobnego systemu operacyjnego dla mikrokomputerów. Jednak w obliczu dominacji systemu Unix firmy AT&T, Microsoft przekierował swoje wysiłki na rozwój systemu Windows NT.

Pomimo tej zmiany, Microsoft współpracował z IBM nad OS/2, integrując zespoły programistów Xenix i MS-DOS. Ostatecznie Xenix nie był w stanie konkurować z Uniksem, co doprowadziło Microsoft do sprzedaży projektu firmie SCO (Santa Cruz Operation) w 1987 roku. SCO następnie przekształciło Xenix w to, co obecnie znane jest jako SCO OpenServer.

Microsoft uruchomił Xenix, którego celem było stworzenie uniksopodobnego systemu operacyjnego dla mikrokomputerów (Źródło: Microsoft)
Microsoft uruchomił Xenix, którego celem było stworzenie uniksopodobnego systemu operacyjnego dla mikrokomputerów (Źródło: Microsoft)

4. Razer Project Christine

Zaprezentowany na targach CES 2014, Razer's Project Christine zaproponował rewolucyjną koncepcję w dziedzinie gier komputerowych: modułową strukturę umożliwiającą łatwą integrację podstawowych komponentów, takich jak CPU, GPU i HDD. Projekt ten miał na celu aktualizację sprzętu do gier. Razer rozważał nawet wprowadzenie modelu subskrypcji dla regularnie aktualizowanych podzespołów.

Jednak od czasu jego ogłoszenia zauważalny jest brak aktualizacji dotyczących Project Christine. Plotki wskazują na wyzwania związane z przekonaniem producentów do produkcji kompatybilnych modułów, co sprawia, że Project Christine jest ambitną, ale niezrealizowaną wizją w dziedzinie technologii do gier.

Aby dowiedzieć się więcej o świecie niezrealizowanych projektów technologicznych, szczególnie w grach wideo, proszę zapoznać się z książką "Vaporware" Richarda Dansky'ego (dostępną na Amazon).

Projekt Christine firmy Razer był modułową strukturą umożliwiającą łatwą integrację CPU, GPU i HDD (Źródło: Razer)
Projekt Christine firmy Razer był modułową strukturą umożliwiającą łatwą integrację CPU, GPU i HDD (Źródło: Razer)

Źródło(a)

Zdjęcie autorstwa Maxim Hopman na Unsplash

Zdjęcie z Sega, Segway, Microsoft, Razer

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > Sega VR i 3 inne produkty vaporware, które zapowiadały się niesamowicie, ale nigdy nie zostały dostarczone
Triet Le, 2023-12- 9 (Update: 2023-12- 9)