Notebookcheck Logo

Republika Południowej Afryki stawia na ładowanie pojazdów elektrycznych poza siecią, aby zwiększyć ich popularność i obniżyć wysokie koszty paliwa

Zero Carbon Charge chce wypełnić największe autostrady RPA zrównoważonymi ładowarkami pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: ZeroCC)
Zero Carbon Charge chce wypełnić największe autostrady RPA zrównoważonymi ładowarkami pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: ZeroCC)
ZeroCC ma na celu zwiększenie niskiego wskaźnika adopcji pojazdów elektrycznych w RPA poprzez instalację szybkich ładowarek poza siecią wzdłuż niektórych z największych tras w kraju. Sieć ładowania pojazdów elektrycznych będzie zasilana wyłącznie energią słoneczną i wiatrową w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.
E-Mobility Launch Business

W świetle trwającego w Republice Południowej Afryki kryzysu energetycznego, który często pozostawia mieszkańców bez prądu nawet przez osiem godzin dziennie, łatwo zrozumieć, dlaczego ludność tego kraju jest sceptycznie nastawiona do pojazdów elektrycznych. ZeroCC (Zero Carbon Charge), firma założona przez dwóch mieszkańców RPA, ma nadzieję zmienić to negatywne postrzeganie pojazdów elektrycznych, instalując w całym kraju ponad 120 szybkich ładowarek zasilanych energią słoneczną i wiatrową.

Szybkie ładowarki DC, które są w stanie dostarczyć moc 100 kW DC, będą instalowane co 150 km wzdłuż krajowych i regionalnych tras w kraju, a więcej ładowarek będzie skupionych wokół dużych miast, takich jak Kapsztad, Pretoria i Johannesburg. Aby to osiągnąć, ZeroCC podpisało umowy z 30 lokalnymi straganami, hotelami i restauracjami wzdłuż trasy.

ZeroCC twierdzi, że ładowarki będą całkowicie poza siecią, działając wyłącznie dzięki energii słonecznej i wiatrowej, łagodząc w ten sposób zarówno lęk przed zasięgiem, jak i potrzebę polegania na Eskom, walczącym krajowym przedsiębiorstwie energetycznym. Dodatkową korzyścią jest to, że ładowarki będą całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla podczas pracy, co czyni je znacznie czystszą opcją niż sieć, która obecnie opiera się na węglu w około 70% mocy wytwarzania energii elektrycznej (za pośrednictwem The Międzynarodowa Agencja Energii).

Obecne wskaźniki adopcji pojazdów elektrycznych są raczej fatalne, a strony takie jak Statista donoszą o zaledwie 433 sprzedanych pojazdach elektrycznych w 2022 roku i około 485 prognozowanych na 2023 rok. W 2022 roku sprzedano 363 696 nowych pojazdów (za pośrednictwem GoodCarBadCar), co oznacza, że pojazdy elektryczne stanowiły zaledwie 0,12% całkowitej sprzedaży w tym roku.

ZeroCC planuje pobierać opłaty w wysokości 9 ZAR/kWh (0,47 USD). Dla porównania, litr benzyny kosztuje ZAR25,22 (1,32 USD). Nie jest to jednak porównanie typu "jabłko do jabłka", ponieważ przeciętny samochód benzynowy przejeżdża 72% dalej na pełnym baku niż przeciętny pojazd elektryczny https://insideevs.com/news/561634/us-median-range-gasoline-bevs/ na pełnym naładowaniu. W ostatecznym rozrachunku posiadanie pojazdu elektrycznego w RPA może okazać się nieco tańsze, jeśli sieć ładowania ZeroCC będzie działać zgodnie z planem.

Teoretycznie, te pozasieciowe ładowarki pojazdów elektrycznych w połączeniu z czymś takim jak Hyundai Ioniq 5o mocy do 3,6 kW, mogą nawet stanowić atrakcyjne rozwiązanie dla niestabilnej i zawodnej sieci energetycznej.

Proszę kupić ładowarkę do pojazdów elektrycznych EMPORIA 48 Amp Level 2 Indoor/Outdoor na Amazon.

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1i36UOH7nlEMsX9DYjB32L8Wd5u1h4O8&ll=-28.592004538249938%2C25.069296949999995&z=4
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Republika Południowej Afryki stawia na ładowanie pojazdów elektrycznych poza siecią, aby zwiększyć ich popularność i obniżyć wysokie koszty paliwa
Julian van der Merwe, 2023-10-25 (Update: 2023-10-25)