Notebookcheck Logo

Porównanie wydajności kart graficznych z laptopów w grach

Gry a płynność na laptopie

Niniejsza, stale aktualizowana lista uwzględniania wszystkie karty graficzne stosowane w komputerach przenośnych (podobnie jak drugi nasz ranking GPU), uszeregowane od najszybszej do najwolniejszej. W poszczególnych polach zamieszczone są średnie wyniki prędkości wyświetlania (w kl/s, fps) dla konkretnego poziomu ustawień w danej grze (zielony – gra jest płynna; żółty – płynność wątpliwa; czerwony – brak płynności). Pola puste, gdzie nie wprowadzono wartości liczbowej, są szacowane przez system (zob. objaśnienie w legendzie).
 
Uwaga: niektóre elementy składowe wyposażenia laptopa (np. słaby procesor) mogą wpływać negatywnie na osiągi karty graficznej, stąd do niniejszego zestawienia nie można podchodzić bezkrytycznie.

Restrict Benchmark List:

(Producent, Model, Rodzina, Nazwa robocza), Połącz słowa kluczowe z   .

all, none

Permalink:

Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dragon Age: Inquisition
 Dragon Age: Inquisition (2014)
< PrevNext >Far Cry 4
 Far Cry 4 (2014)
< PrevNext >Assassin's Creed Unity
 Assassin's Creed Unity (2014)
< PrevNext >Call of Duty: Advanced Warfare
 Call of Duty: Advanced Warfare (2014)
< PrevNext >Alien: Isolation
 Alien: Isolation (2014)
< PrevNext >Middle-earth: Shadow of Mordor
 Middle-earth: Shadow of Mordor (2014)
< PrevNext >Sims 4
 Sims 4 (2014)
< PrevNext >Thief
 Thief (2014)
< PrevNext >Battlefield 4
 Battlefield 4 (2013)
< PrevNext >Company of Heroes 2
 Company of Heroes 2 (2013)
< PrevNext >Metro: Last Light
 Metro: Last Light (2013)
< PrevNext >Tomb Raider
 Tomb Raider (2013)
< PrevNext >Crysis 3
 Crysis 3 (2013)
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
ultra
1920x1080
Ultra Graphics Quality
2x MSAA
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
SMAA
ultra
1920x1080
Ultra Graphics Quality
SMAA
niskie
1024x768
Low Graphics Quality
średnie
1366x768
Medium Graphics Quality
FXAA
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
2x MSAA
ultra
1920x1080
Ultra High Graphics Quality
4x MSAA
niskie
1024x768
Low / Off (Shader Preload On)
średnie
1366x768
Normal / On (Cache Shadow Maps Off)
wysokie
1920x1080
High / On (Cache Shadow Maps Off)
FXAA
ultra
1920x1080
Extra / On (Cache Shadow Maps Off), 2x Supersampling
2x SMAA
niskie
1024x768
(Very) Low, Off, Shadow Map 512
1xAF
średnie
1366x768
Medium, On (AA & SSAO Off), Shadow Map 1024
4xAF
wysokie
1920x1080
High, On, Shadow Map 1536, Standard SSAO
8xAF FXAA
ultra
1920x1080
Ultra, On, Shadow Map 2048, HDAO
16xAF 2x SMAA
niskie
1280x720
Lowest Preset
średnie
1344x756
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset (HD Package)
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
niskie
1024x768
Very Low Preset
średnie
1366x768
Normal Preset
FXAA
wysokie
1366x768
High Preset
4xAF FXAA & Low SSAA
ultra
1920x1080
Very High Preset
8xAF FXAA & High SSAA
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1366x768
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
4x MSAA
4K
3840x2160
High Preset
niskie
1024x768
Minimum / Low / Off
Off AA
średnie
1366x768
Medium
Off AA
wysokie
1366x768
High
Medium AA
ultra
1920x1080
Maximum / Higher / High
High AA
niskie
1024x768
Low (DX10)
4xAF
średnie
1366x768
Medium (DX10)
4xAF
wysokie
1366x768
High (DX11)
16xAF
ultra
1920x1080
Very High (DX11)
16xAF
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Normal Preset
4xAF FXAA
wysokie
1366x768
High Preset
8xAF FXAA
ultra
1920x1080
Ultra Preset
16xAF FXAA
niskie
1024x768
Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
16xAF
wysokie
1366x768
High Preset
16xAF FXAA
ultra
1920x1080
Very High Preset
16xAF 2xSMAA
AMD Radeon R9 M265X
65.9
29.8
19.9
16.8
57.8
42
19.3
15.5
30.1
21
11.4
67.1
41.5
17.8
80.7
53.7
22.1
17.6
49.5
20
14.18
81.7
36.3
33.7
41.4n2
29.4n4
25.35n4
12.8n4
98
63.8n2
42.4n2
16.25n2
42.6
37.6
21.7
52.1
27
13.3
135.9n2
74.2n4
51.8n4
22.95n4
67.5
41.15n2
25.4n2
9.85n2
NVIDIA GeForce 820M
27.4
12
26.5
18.2
15.1
9.7
41.15n2
27.35n2
14.4
26.65n2
17.05n2
8.8n2
6.7
141.9
48.3
25.3
20.5
20.3n3
13.2n3
11.1n3
38.8
26.3
18.7
20.7n2
16
9.3
3.9
28.5
76.25n8
38.95n8
22.05n8
25.1
15.6
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Number of benchmarks for this median value / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Rankingi > Ranking kart graficznych w grach
Klaus Hinum, 2020-01- 6 (Update: 2018-06-24)