Notebookcheck Logo

Przyjęcie przez Forda sprzętu NACS Tesli wywołuje mieszane reakcje wśród graczy z branży

Zwolennicy standardu Tesla NACS argumentują, że jego prostota i rozmiar stawiają go przed wtyczką CCS-1. (Źródło obrazu: Tesla - edytowane)
Zwolennicy standardu Tesla NACS argumentują, że jego prostota i rozmiar stawiają go przed wtyczką CCS-1. (Źródło obrazu: Tesla - edytowane)
Po tym, jak Ford i Tesla ogłosiły współpracę w celu wprowadzenia sprzętu do ładowania NACS Tesli do przyszłych pojazdów elektrycznych Forda, kilku dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych jasno określiło swoje stanowisko. Nie wszyscy jednak popierają port NACS jako uniwersalne rozwiązanie. Krytycy przyjęcia przez Forda standardu ładowania Tesli wskazują na obawy o bezpieczeństwo i odejście branży od prawdziwie otwartych standardów.
E-Mobility Business

Telsa i Ford ogłosiły niedawno współpracę, w wyniku której nadchodzące pojazdy elektryczne Forda zastąpią wtyczkę CCS wtyczką Tesli North American Charging Standard (NACS) - lub przynajmniej będą oferować te dwie wtyczki obok siebie - począwszy od 2024 roku.

Przejście Forda na NACS zostało ogólnie odebrane przez opinię publiczną jako pozytywny krok w kierunku przyjęcia pojazdów elektrycznych, ponieważ ładowanie Tesli jest ogólnie uważane za bardziej niezawodne i wygodne niż większość konkurencji. Jednak to, co robią dostawcy usług ładowania pojazdów elektrycznych, nie zawsze jest zgodne z oczekiwaniami opinii publicznej.

FreeWire, sieć ładowania pojazdów elektrycznych, która posiada zintegrowane akumulatory we wszystkich swoich stacjach ładowania pojazdów elektrycznych, odpowiedziała dość wyważonym podejściem, stwierdzając, że "planuje udostępnić złącze NACS w ładowarkach Boost do połowy 2024 r." FreeWire nie sprecyzowała, czy zamierza zastąpić port CCS-1 (Combined Charging System), którego używa w wielu z nich

Electrify America, spółka zależna Volkswagena, argumentuje przeciwko przyjęciu NACS, stwierdzając w oświadczeniu dla CleanTechnica że zawsze "koncentrowała się na budowaniu integracyjnej i otwartej sieci ultraszybkiego ładowania" i wyjaśniając, że cała jej sieć ładowania jest zbudowana w oparciu o standard SAE CCS-1.

Electrify America wydaje się być zaangażowana w ten standard, ponieważ jest on już powszechnie akceptowany, pomimo swoich problemów, ale firma również nie wyszła i nie powiedziała, że nigdy nie będzie wspierać standardu ładowania Tesli. Electrify America dodała, że branża ładowania pojazdów elektrycznych wciąż ewoluuje i będzie dostosowywać się do potrzeb konsumentów.

Ponieważ krajobraz infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych nadal ewoluuje, nadal monitorujemy popyt na rynku i politykę rządu. Electrify America jest zaangażowana w bycie częścią szerszego rozwiązania w zakresie ładowania dla kierowców pojazdów elektrycznych dziś i w przyszłości.

Charging Interface Initiative (CharIN), globalna organizacja non-profit niezależna od branży, która istnieje w celu promowania infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, była znacznie mniej otwarta na przyjęcie przez Forda standardu ładowania Tesli. CharIN, która ma ponad 300 firm członkowskich, stwierdziła, że wspieranie wielu standardów ładowania spowoduje jedynie fragmentację w branży i doprowadzi do wolniejszego przyjęcia, powtarzając, że CCS jest standardem niezastrzeżonym. CharIN odrzucił również koncepcję adapterów CCS do NACS, powołując się na obawy dotyczące nadmiernego zużycia, bezpieczeństwa oraz słabych ocen i standardów dotyczących adapterów.

CharIN wskazuje również, że na całym świecie jest już 81 000 szybkich ładowarek DC opartych na CCS, w porównaniu do 45 000 Superchargerów Tesli. Porównując bezpośrednio standardy ładowania, CharIN zauważa, że NACS nie jest standardem certyfikowanym przez ISO, IEC lub SAE, a umowa między Teslą i Fordem jest raczej zastrzeżoną implementacją niż przyjęciem otwartego standardu. Większość argumentów CharIN opiera się na założeniu, że przyjęcie pojazdów elektrycznych opiera się na interoperacyjnych standardach ładowania, a nie na przyjęciu - choć może to być powszechne - zastrzeżonych standardów.

Dopiero okaże się, jak dokładnie postąpi reszta branży pojazdów elektrycznych, jeśli chodzi o standardy ładowania, ale jeśli coraz więcej producentów pojazdów przejdzie na system NACS, prawdopodobnie dostawcy ładowarek do pojazdów elektrycznych będą musieli pójść w ich ślady. Ten rodzaj fragmentacji i podejścia ekosystemowego jest dokładnie tym, co doprowadziło do problemów z rynkiem smartfonów przez ponad dekadę.

Odpowiedź CharIN jest uzasadniona, ponieważ mimo że zarówno sprzęt do ładowania, jak i specyfikacja są otwarte do użytku, ładowarki DC Superchargers Tesli dopiero zaczęły otwierać się na innych producentów pojazdów, a każdy, kto przyjmie port NACS, jest zdany na łaskę Tesli i dostawców ładowarek, którzy wdrożyli sprzęt NACS w swoich ładowarkach. Z drugiej strony, CCS został zaprojektowany z myślą o kompatybilności wstecznej i interoperacyjności z innymi standardami bez potrzeby stosowania dodatkowego sprzętu.

Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Przyjęcie przez Forda sprzętu NACS Tesli wywołuje mieszane reakcje wśród graczy z branży
Julian van der Merwe, 2023-06- 6 (Update: 2023-06- 6)