Notebookcheck Logo

Polestar chce pokonać Teslę na poziomie 4 we współpracy z Mobileye Intela

Polestar ma nadzieję wykorzystać technologię autonomicznej jazdy Mobileye firmy Intel w swoim elektrycznym SUV-ie coupé Polestar 4. (Źródło zdjęcia: Polestar / Mobileye - edytowane)
Polestar ma nadzieję wykorzystać technologię autonomicznej jazdy Mobileye firmy Intel w swoim elektrycznym SUV-ie coupé Polestar 4. (Źródło zdjęcia: Polestar / Mobileye - edytowane)
Polestar zamierza wprowadzić na rynek model Polestar 4 EV z systemem ADAS SuperVision Level 2+ firmy Mobileye w 2023 i 2024 roku. W przyszłości Polestar chce mieć w swoich pojazdach system ADAS Chauffeur Level 4 spółki zależnej Intela. Co ciekawe, nadchodzący Polestar 3 został pominięty w leczeniu Mobileye.
E-Mobility Launch Business AI

Elektryczny SUV Polestar 4 elektryczny SUV coupé został ogłoszony na początku tego roku jako najszybszy pojazd Polestar pojazd do tej pory. Niedawno firma Polestar ogłosiła partnerstwo z Mobileye, które zapewni autonomiczną jazdę i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w Polestar 4, które przewyższą wydajność Tesli w zakresie pełnej autonomicznej jazdy.

Zgodnie z zapowiedzią, Polestar 4 zostanie wprowadzony na rynek z systemem Mobileye SuperVision już pierwszego dnia. SuperVision powinien zapewnić Polestar 4 imponujący zestaw funkcji autonomicznej jazdy, w tym autonomiczną zmianę pasa ruchu, asystenta jazdy po autostradzie i korkach oraz automatyczną nawigację i tempomat punkt-punkt.

Oprócz funkcji zapewniających wygodę, technologia ADAS firmy Mobileye powinna również poprawić bezpieczeństwo Polestar 4, oferując takie funkcje, jak unikanie kolizji z przodu i z tyłu, wspomaganie manewrów wymijających, wykrywanie martwego pola oraz przyspieszanie i hamowanie w celu uniknięcia wjechania na pas ruchu przez inne pojazdy.

Polestar i Mobileye zamierzają pójść jeszcze dalej, wprowadzając oparte na LiDAR i radarze systemy autonomicznej jazdy Chauffeur Level 4 firmy Mobileye do Polestar 4 i potencjalnie innych pojazdów elektrycznych Polestar w przyszłych wersjach w przyszłych wersjach.

Podobnie jak pakiet FSD Tesli, SuperVision firmy Mobileye jest systemem opartym na wizji, ale zamiast konfiguracji ośmiu kamer Tesli, Mobileye wybiera 11 kamer na zewnątrz pojazdu.

Obecnie FSD Beta firmy Tesla jest ogólnie uważana za technologię poziomu 2 technologii autonomicznej jazdy, podczas gdy Mobileye reklamuje swój pakiet SuperVision ADAS jako poziom 2+, czyli "hands-off, eyes-on" - gdzieś pomiędzy poziomem 2 a poziomem 3 autonomii. Współpracując z Mobileye, Polestar dołącza zarówno do Porsche i Zeekr w korzystaniu z technologii tej firmy.

Polestar 4 zostanie wprowadzony na rynek najpierw w Chinach pod koniec 2023 roku, a na rynkach międzynarodowych pojawi się w 2024 roku.

Kup Autel MaxiCharger 50A Level 2 Home Smart Electric Vehicle (EV) Charger na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Polestar chce pokonać Teslę na poziomie 4 we współpracy z Mobileye Intela
Julian van der Merwe, 2023-08-26 (Update: 2023-08-26)