Notebookcheck Logo

Podróż Teslą Cybertruck: Youtuber pokonuje 1340 mil, 12 postojów na ładowanie z powodu niskiej wydajności

Tesla Cybertruck podczas podróży z Teksasu do Kalifornii (Zdjęcie: Dennis Wang)
Tesla Cybertruck podczas podróży z Teksasu do Kalifornii (Zdjęcie: Dennis Wang)
Tesla Cybertruck była przedmiotem testu drogowego przeprowadzonego przez youtubera Dennisa Wanga, który był zaskoczony niespodziewanie niską wydajnością ciężarówki. Oprócz kilku innych niedociągnięć ujawnionych podczas jazdy, nie zabrakło również pochwał dla futurystycznego e-pickupa.
E-Mobility

Tesla Cybertruck Tesla Cybertruck został zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku i od tego czasu niewiele osób posiadało futurystyczny e-pickup. Wielu obserwatorów z niecierpliwością czeka teraz na pierwsze doświadczenia nowych właścicieli z pojazdem, a raporty zaczynają napływać. YouTuber Dennis Wang wybrał się wraz ze swoim przyjacielem w swoją pierwszą podróż Cybertruckiem. Podczas podróży Youtuber został niespodziewanie zaskoczony słabą wydajnością i innymi niedociągnięciami. Ale Dennis Wang, który jeździł wszystkimi czterema innymi modelami Tesli, pochwalił również niektóre z jego funkcji:

To najwygodniejsza Tesla, jaką kiedykolwiek jeździłem, ale zdecydowanie brakowało jej zasięgu pod względem wydajności, a po drodze musieliśmy się sporo zatrzymywać.

Plan zakładał przejazd z Austin w Teksasie do Parku Narodowego Joshua Tree w Kalifornii. Trasa, która rozpoczęła się o 20:00, miała zakończyć się o 19:24 następnego dnia w miejscu docelowym wprowadzonym do komputera pokładowego - z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych postojów na ładowanie. W rzeczywistości jednak podróż trwała 27 godzin. Dennis Wang udokumentował całą podróż, która rozpoczęła się przy poziomie naładowania baterii wynoszącym 85%. Youtuber stwierdził również, że miał tendencję do ładowania pojazdu w zakresie od 10-30% do 70-80%.

12 przystanków ładowania na dystansie 1 340 mil

Na pierwszym postoju ładowania w Junction w Teksasie pojazd był naładowany w 26% i według komputera pokładowego 25 minut ładowania powinno wystarczyć do osiągnięcia około 85%, co było mniej więcej w porządku. Następny przystanek w Ozona w Teksasie trwa około godziny i 11 minut przy prędkości około 78 mil na godzinę, a pickup dociera na miejsce z zaledwie 33% naładowania. Na tej stacji, nieco wolniejszej ładowarce o mocy 150 kW, elektryczna ciężarówka musi być ładowana przez dobre 40 minut, zanim bateria osiągnie 77% i będzie można kontynuować podróż.

Według komputera pokładowego, dotarcie do trzeciego przystanku w Fort Stockton w Teksasie powinno zająć godzinę i 44 minuty, gdzie ciężarówka powinna dotrzeć z 13-procentowym poziomem naładowania po przejechaniu 121 mil. Kierowcy udaje się jednak dotrzeć na miejsce z zaledwie siedmioprocentowym poziomem naładowania - przynajmniej na doładowaniu o mocy 250 kW. I tak podróż trwa od stacji ładowania do stacji ładowania, aż dwaj przyjaciele pokonali dystans 1340 mil po łącznie 12 przystankach ładowania i 27 godzinach.

Ustawienia cybertrucka (Zdjęcie: Dennis Wang / Youtube)
Ustawienia cybertrucka (Zdjęcie: Dennis Wang / Youtube)
Kamera cofania zrobiła wrażenie podczas podróży (Zdjęcie: Dennis Wang / Youtube)
Kamera cofania zrobiła wrażenie podczas podróży (Zdjęcie: Dennis Wang / Youtube)

Ponieważ Cybertruck był wielokrotnie sprawdzany przez zainteresowanych przechodniów, na co Wang poświęcił czas, odliczył za to dwie godziny - pozostawiając łączny czas 25 godzin. Bez licznych postojów na ładowanie, jazda zajęłaby prawdopodobnie tylko 20 godzin. Po kilku kolejnych jazdach testowych Wang dodał, że zasięg poprawił się po jeździe w bardziej umiarkowanym klimacie Kalifornii zamiast w chłodniejszym Teksasie i po zamknięciu pokrywy bagażnika.

Inne punkty krytyki i pochwały

Kolejną wadą oprócz niskiej wydajności jest brak komfortu podczas ładowania. Ponieważ samochód jest tak długi, kabel ładowania ledwo dociera do ciężarówki - prawie dociera, ale trzeba jechać bardzo blisko stacji ładowania, aż do przystanku parkingowego. Nawet wtedy trzeba ciągnąć kabel z pewną siłą i nie ma miejsca na manewrowanie.

Wielu przechodniów, którzy próbowali dotknąć samochodu, zauważyło również, że pickup jest magnesem na odciski palców. Na koniec Wang skrytykował fakt, że ekran informacyjno-rozrywkowy zgasł po około 12 godzinach jazdy i musiał polegać na aplikacji Tesli do sterowania samochodem, dopóki nie wyłączył samochodu na kilka godzin w miejscu docelowym, a ekran znów działał. Pochwalił jednak bardzo przyjemny układ kierowniczy, płynność ekranu, dużą deskę rozdzielczą, oświetlenie wnętrza LED, przestronne wnętrze, doskonałą kamerę cofania i wrażenia z jazdy:

To fantastyczna ciężarówka. Wnętrze i jakość wykonania są zdecydowanie jednymi z najlepszych w Tesli. To sprawia, że jestem naprawdę podekscytowany tym, jak będą wyglądać przyszłe Tesle.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Podróż Teslą Cybertruck: Youtuber pokonuje 1340 mil, 12 postojów na ładowanie z powodu niskiej wydajności
Nicole Dominikowski, 2024-01-19 (Update: 2024-01-19)