Notebookcheck Logo

Pierwszy licencjobiorca złącza ładowania Tesli gotowy do dostarczania komponentów NACS innym producentom samochodów

Złącze NACS jest bardziej kompaktowe niż złącze CCS (zdjęcie: Tesla)
Złącze NACS jest bardziej kompaktowe niż złącze CCS (zdjęcie: Tesla)
Tesla wydała swoją pierwszą licencję na złącze North American Charging Standard. Volex twierdzi, że jest już zaopatrzony w porty i złącza NACS do wysyłki do innych producentów pojazdów elektrycznych i sieci ładowania.
E-Mobility

Po przedłożeniu swojego otwartego standardu North American Charging Standard (NACS) do ogólnobranżowej standaryzacji Standaryzacji SAEtesla wydała teraz swoją pierwszą licencję na produkcję złącza ładowania firmie Volex.

Wydaje się, że ten ruch był przygotowywany od dawna, ponieważ wraz z ogłoszeniem licencjobiorcy Volex powiedział, że jest zaopatrzony i gotowy do dostarczania komponentów do ładowania Tesli tym producentom samochodów i sieciom infrastruktury ładowania, które ogłosiły, że przyjmą NACS.

Należą do nich już GM, Ford, Rivian, Volvo, Mercedes i inne, a także największa i najszybsza sieć ładowania w Ameryce, będąca alternatywą dla Superchargers Tesli. Zachęty rządu Stanów Zjednoczonych w ramach ustawy o redukcji inflacji, które przeznaczyły 7,5 miliarda dolarów na ogólnokrajową sieć ładowania pojazdów elektrycznych mają również coś wspólnego z adopcją.

Na szczeblu stanowym i federalnym nie tylko dotowane ładowarki Tesla Superchargers muszą być budowane zgodnie z CCS Magic Docksale także odwrotnie. Firmy zajmujące się infrastrukturą ładowania, które otrzymują fundusze publiczne, są obecnie często zobowiązane do uwzględnienia Złącze Tesla NACS na swoich stosach.

Licencjonowanie Volex postawi zatem bardzo potrzebną zaporę produkcyjną między Teslą a jej standardem ładowania open-source, dając rywalizującym producentom samochodów spokój, że nie będą musieli polegać wyłącznie na swoim głównym konkurencie w zakresie dostaw komponentów do ładowania.

"Volex jest wybranym globalnym producentem autentycznego złącza NACS i jest zaopatrzony i gotowy do natychmiastowego zaopatrzenia motoryzacyjnych producentów OEM i dostawców infrastruktury ładowania" - dodaje firma.

Z drugiej strony, dla Tesli byłoby to spełnienie wymogów open-sourcingu i standaryzacji, a także poszerzenie potencjału rynkowego NACS przy jednoczesnym pobieraniu opłat i tantiem od licencjonowanych producentów.

Złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem można kupić na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > Pierwszy licencjobiorca złącza ładowania Tesli gotowy do dostarczania komponentów NACS innym producentom samochodów
Daniel Zlatev, 2023-08-12 (Update: 2023-08-12)