Notebookcheck Logo

Osiągi terenowe Cybertrucka nadal są ograniczone przez brak blokady mechanizmu różnicowego, agresywną kontrolę trakcji

Właściciele Tesli Cybertruck nadal pozostają bez aktualizacji oprogramowania, która umożliwiłaby korzystanie z krytycznych funkcji terenowych. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Właściciele Tesli Cybertruck nadal pozostają bez aktualizacji oprogramowania, która umożliwiłaby korzystanie z krytycznych funkcji terenowych. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Tesla obiecała, że Cybertruck będzie wyposażony w oprogramowanie umożliwiające blokowanie mechanizmów różnicowych, ale właściciele Cybertrucka wciąż nie wiedzą, kiedy to nastąpi. Według niedawnego testu terenowego w Sand Hollow w stanie Utah, brak tej funkcji oprogramowania w połączeniu z agresywną kontrolą trakcji lub systemem bezpieczeństwa może spowodować kłopoty dla każdego, kto chce zabrać swojego Cybertrucka w teren.
E-Mobility Fail

Wkrótce po tym, jak Tesla Cybertruck zaczął być wysyłany do klientów, zarówno właściciele, jak i recenzenci zaczęli z podekscytowaniem testować bardzo popularny elektryczny pickup Tesli w scenariuszach terenowych https://www.notebookcheck.net/Tesla-Cybertruck-first-off-road-test-electric-pickup-sacrifices-body-parts-struggling-up-small-hill.796139.0.html. Niestety, Cybertruck często rozczarowywał, radząc sobie mniej więcej tak dobrze, jak zwykły SUV lub pickup z napędem AWD, a nie prawdziwymi możliwościami 4 × 4.

Problem? Oprócz rozczarowującej artykulacji zawieszenia i skoku zawieszenia, Cybertruck nie posiada blokady mechanizmu różnicowego - niezbędnego elementu wyposażenia terenowego, bez którego moc nie może być kierowana na koła z przyczepnością. Teraz, prawie cztery miesiące po rozpoczęciu wysyłki Cybertruck, wydaje się, że brak blokującego mechanizmu różnicowego lub jego odpowiednika opartego na oprogramowaniu - nadal dręczy właścicieli Cybertruck, zgodnie z niedawny post na Cybertruck Owners Club.

Post, o którym mowa, szczegółowo opisuje doświadczenia właściciela Cybertruck z elektrycznym pickupem, a konkretnie jego pierwszy tydzień z pojazdem, podczas którego zabrał go do niesławnego parku stanowego Sand Hollow w Utah, który jest domem dla szczególnie piaszczystych szlaków terenowych. Właściciel Cybertrucka miał to do powiedzenia na temat swoich doświadczeń z jazdy swoim Cybertruckiem po piaszczystym wzgórzu w Sand Hollow (którego wideo można również zobaczyć osadzone poniżej):

"Wszystko było w porządku, ale w tym samym momencie dwa razy z rzędu przestał przenosić moc na którekolwiek z kół. Mogłem sobie wyobrazić, że wykrył wszystkie 4 koła obracające się w piasku i odciął moc, aby zapobiec zakopaniu się, ale czułem, że uda mu się to zrobić, zanim się poddał." -SGAstros na Cybertruck Owners Club

Wygląda na to, że połączenie brakującego blokującego mechanizmu różnicowego i agresywnej kontroli trakcji jest nadal problemem w obecnych jednostkach Tesla Cybertruck, co czyni je trudnymi do sprzedania dla entuzjastów jazdy terenowej. To nie pierwszy raz, kiedy widzimy takie zachowanie. Kiedy Cybertruck był

zestawiony z GMC Silverado w przeciąganiu liny w przeciąganiu liny, silniki wyłączyły się niemal natychmiast po tym, jak Silverado uzyskał moc, co wydaje się być zabezpieczeniem przed awarią.

Wcześniej ujawniono, że Tesla zaktualizuje oprogramowanie Cybertrucka, aby aktywować blokujący system różnicowy, ale to jeszcze nie nastąpiło. Podobnofunkcja blokujących mechanizmów różnicowych Cybertrucka będzie połączeniem E-Lockerów i mechanicznych blokujących mechanizmów różnicowych, co powinno pomóc kierowcom w znacznie bardziej niezawodnym obniżaniu mocy w Cybertrucku w sytuacjach terenowych.

Główny inżynier Tesla Cybertruck, Wes Morrill powiedział na początku tego miesiąca na platformie mediów społecznościowych X (dawniej Twitter), że firma nadal testuje funkcję blokady mechanizmu różnicowego i że planuje wkrótce dostarczyć aktualizację klientom.

Proszę kupićPeak Design Mobile Car Vent Mount na Amazon lub sprawdzić zdalnie sterowany model Hot Wheels Tesla Cybertruck w skali 1:10 na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Osiągi terenowe Cybertrucka nadal są ograniczone przez brak blokady mechanizmu różnicowego, agresywną kontrolę trakcji
Julian van der Merwe, 2024-03-30 (Update: 2024-03-30)