Notebookcheck Logo

Nagłe przyspieszenie Tesli przypisywane skokom napięcia, które mogły skłonić NHTSA do uznania tego za błąd kierowcy

Przyspieszenie Modelu 3, które wylądowało na karetce pogotowia, zostało uznane za wypadek pedałowania (zdjęcie: SDFD)
Przyspieszenie Modelu 3, które wylądowało na karetce pogotowia, zostało uznane za wypadek pedałowania (zdjęcie: SDFD)
Naukowcy być może znaleźli winowajcę problemu nagłego, niezamierzonego przyspieszania, o który często oskarżane są samochody Tesla. Podczas gdy dochodzenia przeprowadzone przez NHTSA i Teslę przypisywały to nieprawidłowemu działaniu pedału przyspieszenia, skoki napięcia falownika mogły naśladować nieobliczalne zachowanie kierowcy.
E-Mobility

Wadliwa sekwencja kalibracji inwertora mogła naśladować wciśnięty pedał gazu w licznych przypadkach nagłego niezamierzonego przyspieszenia (SUA), w których uczestniczyły pojazdy Tesla. Dochodzenie NHTSA uznało te wypadki za błąd kierowcy, ponieważ dzienniki dostarczone przez Teslę wykazały wciśnięty pedał przyspieszenia.

Inżynier, który wcześniej złożył petycję do Biura Dochodzeń w sprawie Wad (ODI) o ponowne otwarcie dochodzenia, bezskutecznie, znalazł teraz to, co mogło oszukać organ regulacyjny do jego zamknięcia. Zgodnie z nową petycją o wznowienie dochodzenia w sprawie SUA Tesli, schematy inwertora używanego przez Teslę stały się dostępne dopiero niedawno.

Pokazują one, że nagłe niezamierzone przyspieszenie samochodów Tesli mogło być spowodowane ujemnymi skokami napięcia, które są rejestrowane jako całkowicie wciśnięty pedał, oszukując zarówno Teslę, jak i śledczych NHTSA, że nie wystąpiła żadna wada sprzętowa ani programowa.

...większe wyjścia czujnika APP są nie do odróżnienia od wartości generowanych, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia, są one traktowane jako normalne przez kolejne kontrole monitora pedału i są przesyłane do mapy pedału w celu wygenerowania momentu obrotowego silnika i zarejestrowania przez dziennik pojazdu i EDR. Rezultatem jest nagłe niezamierzone przyspieszenie Tesli Model 3, przy czym kierowca jest oskarżany o naciśnięcie pedału przyspieszenia w celu spowodowania przyspieszenia, ponieważ dane dziennika i dane EDR pokazują, że sygnały czujnika APP zostały zwiększone. Ten mechanizm niezamierzonego przyspieszenia może występować we wszystkich modelach pojazdów Tesla. Nie wymaga on żadnych zmian w czujnikach pedału przyspieszenia ani ich wyjściach analogowych. Zamiast tego jest on spowodowany zmianą kalibracji ADC używanej podczas digitalizacji wyjść czujników, co może spowodować, że zdigitalizowane wyjścia czujników pedału przyspieszenia wzrosną maksymalnie do 100%, nawet jeśli analogowe wyjścia pedału przyspieszenia pozostaną niezmienione, ponieważ kierowca nie naciska pedału przyspieszenia. Mechanizm ten wyjaśnia, w jaki sposób we wszystkich pojazdach Tesla może wystąpić nagłe niezamierzone przyspieszenie, przy czym dane z czujnika pedału przyspieszenia zarówno w EDR, jak i w dzienniku pojazdu pokazują do 100% pedału, mimo że kierowca nigdy nie nacisnął pedału przyspieszenia.

Mówiąc prościej, niskonapięciowy 12 V układ elektryczny pojazdów Tesla, który jest obciążony, aby zasilać wszystkie elektroniczne akcesoria w nich, może być dodatkowo obciążony przez pociągnięcia, takie jak zwiększony wysiłek wspomagania kierownicy podczas manewrowania ciężkim pojazdem elektrycznym w miejscu. Spowodowałoby to ujemne skoki napięcia, a jeśli inwerter zostanie ponownie skalibrowany w tym czasie, czujniki wyślą nieprawidłowe sygnały, a Tesla nagle przyspieszy, rejestrując zdarzenie jako całkowicie wciśnięty pedał. W dalszej części petycji czytamy:

Ktokolwiek wierzy, że te sygnały czujnika EDR APP zostały wygenerowane przez kierowców naciskających pedał przyspieszenia zamiast pedału hamulca, musi również wyjaśnić podobieństwo między tymi dwoma sygnałami, mimo że zostały one wygenerowane przez dwóch różnych kierowców w skrajnie różnych sytuacjach. Podobieństwo to polega nie tylko na dużej amplitudzie obu sygnałów, ale także na podobieństwie dwóch czasów narastania; mianowicie powolny trwający około 0,8 sekundy, a następnie szybszy, który osiąga maksimum w mniej niż pół sekundy. Czy mamy uwierzyć, że dwóch kierowców różnej płci i w dwóch zupełnie różnych sytuacjach na drodze mogło przypadkowo nacisnąć pedał przyspieszenia z niemal dokładnie taką samą prędkością ruchu, z powolnym wciśnięciem najpierw, a następnie szybszym - występującym niemal w tym samym czasie później?

Na szczęście, zamiast zapewniać drugie niezależne źródło zasilania do dostarczania czystych sygnałów bez zakłóceń, Tesla może po prostu zmienić oprogramowanie kalibracyjne, aby przetestować napięcie przed wysłaniem go do czujników z aktualizacją, twierdzi badanie.

Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Nagłe przyspieszenie Tesli przypisywane skokom napięcia, które mogły skłonić NHTSA do uznania tego za błąd kierowcy
Daniel Zlatev, 2023-07- 7 (Update: 2023-07- 7)