Notebookcheck Logo

NHTSA bada Teslę Model 3 i Model Y po doniesieniach o nieprawidłowym działaniu układu kierowniczego

Tesla Model 3 i Model Y mają wiele wspólnego z tym samym podstawowym sprzętem i technologią, co oznacza, że wycofanie lub wada jednego z nich prawdopodobnie wpłynie również na drugi. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla Model 3 i Model Y mają wiele wspólnego z tym samym podstawowym sprzętem i technologią, co oznacza, że wycofanie lub wada jednego z nich prawdopodobnie wpłynie również na drugi. (Źródło zdjęcia: Tesla)
NHTSA bada 280 000 nowych pojazdów elektrycznych Tesla Model Y i Model 3 w USA. Chociaż jest to wciąż wstępny etap dochodzenia, NHTSA podejrzewa, że wada układu kierowniczego powoduje nieoczekiwane zablokowanie kierownicy. Z oczywistych względów wywołało to formalne dochodzenie, które może skutkować wycofaniem z rynku, jeśli okaże się, że wystarczająca liczba egzemplarzy jest problematyczna.
E-Mobility Fail

Tesla była wielokrotnie poddawana kontroli regulacyjnej w ciągu ostatnich kilku lat, z niedawnymi dochodzeniami w sprawie aktywnych systemów bezpieczeństwa po śmiertelnym wypadku Modelu 3 i wcześniejszym wypadku, który rzekomo został spowodowany przez systemy FSD Tesli. Niedawno amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) wszczęła wstępne dochodzenie w sprawie układu kierowniczego Tesli w Modelu 3 i Modelu Y po tym, jak wielu użytkowników zgłosiło, że ich kierownice zablokowały się z bardzo niewielkim ostrzeżeniem (za pośrednictwem CNBC)).

NHTSA postanowiła zbadać układ kierowniczy po tym, jak wielu kierowców zgłosiło nieoczekiwane zablokowanie kierownicy, co spowodowało całkowitą utratę sterowności. Jeden kierowca podobno uderzył w drzewo po zablokowaniu się kierownicy, a inny doświadczył podobnej utraty kontroli, której towarzyszył komunikat ostrzegawczy, ale udało mu się bezpiecznie zatrzymać samochód na poboczu drogi.

Inni kierowcy zgłaszają nieoczekiwaną zmianę kierunku jazdy, jak w jednym przypadku, gdy kierownica gwałtownie skręciła w prawo, a kierowca usłyszał głośny huk. Głośny stukot i konieczność wymiany przekładni kierowniczej i silnika wskazują, że jest to problem sprzętowy, a nie programowy.

Do tej pory właściciele borykający się z tym problemem zwracali się do centrów serwisowych Tesli w celu naprawy, ale to również stanowiło spore wyzwanie ze względu na niedobory części powodujące kilkutygodniowe opóźnienia w niektórych przypadkach.

NHTSA szacuje, że problem może dotyczyć nawet 280 000 pojazdów. Jeśli wycofanie prawdopodobnie centra serwisowe Tesli odnotują dramatyczny wzrost wolumenu, co prawdopodobnie wydłuży czas realizacji części i usług.

Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.

Źródło(a)

CNBC, CBT News, Tesla

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 08 > NHTSA bada Teslę Model 3 i Model Y po doniesieniach o nieprawidłowym działaniu układu kierowniczego
Julian van der Merwe, 2023-08- 2 (Update: 2023-08- 2)