Notebookcheck Logo

Ładowarki do pojazdów elektrycznych Tesli mają największy czas pracy, ponieważ VW chce przyjąć swój port i złącze NACS

Elektryczny VW na stacji Tesla Supercharger w Europie (zdjęcie: OfficialQzf/Reddit)
Elektryczny VW na stacji Tesla Supercharger w Europie (zdjęcie: OfficialQzf/Reddit)
Volkswagen przygotowuje się do przyjęcia portu i złącza Tesla NACS na potrzeby ładowania pojazdów elektrycznych, podczas gdy jego sieć Electrify America już to zrobiła. VW dołączy do takich firm jak GM, Ford, Volvo, Rivian i Polestar. Przyjęcie sieci doładowań Tesli oznaczałoby również przyjęcie sieci o największym czasie sprawności.
E-Mobility

Według nowego badania J.D. Power, Tesla oferuje właścicielom pojazdów elektrycznych najbardziej niezawodną sieć ładowania z pięciokrotnie krótszymi przestojami niż ładowarki innych firm. W pierwszym kwartale roku zaledwie 3,9% osób, które zbliżyły się do ładowarek Tesla Superchargers lub ładowarek docelowych, stwierdziło, że nie działają, w porównaniu do aż 21,6% w przypadku innych sieci ładowania.

Co więcej, w okresie styczeń-marzec zainstalowano nie mniej niż 1292 Superchargerów, podczas gdy kolejna największa sieć szybkiego ładowania DC - EVgo - dodała tylko 250 portów. Szybkość wdrażania Supercharger i jakość sieci, którą Tesla monitoruje w czasie rzeczywistym, to cechy, które już opłacają się producentowi samochodów Elona Muska.

Po tym, jak firmy takie jak General Motors, Ford, Rivian, Volvo i Polestar ogłosiły, że przyjmą port i złącze North American Charging Standard (NACS) Tesli do swoich pojazdów, międzynarodowy organ normalizacyjny SAE rozwija teraz NACS w globalny standardrównież.

Istnieją jednak jeszcze zwolennicy NACS, tacy jak Hyundai, którzy nieco wahają się przed jego przyjęciem, ponieważ ich pojazdy elektryczne są zbudowane w oparciu o ultraszybki system 800V, podczas gdy Superchargers Tesli są stosunkowo powolne. Nie mówią jednak "nie", a Hyundai wspomniał, że prowadzi rozmowy z Teslą, aby sprawdzić, czy i jak może zapewnić mocniejsze Superchargers.

Najnowsze pióro w czapce NACS Tesli może być jednak największym w historii. To nikt inny jak gigant Volkswagen, drugi co do wielkości producent samochodów na świecie po Toyocie. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem VW, "Volkswagen Group i jej marki oceniają obecnie wdrożenie północnoamerykańskiego standardu ładowania Tesli (NACS) dla swoich klientów w Ameryce Północnej".

Należąca do VW firma Electrify America, jedna z ostatnich oporów wśród konkurencyjnych sieci ładowania pojazdów elektrycznychogłosił, że przechodzi na NACS i doda złącza Tesli wraz z tymi CCS, które oferuje obecnie. Według jednego z analityków, sieć Supercharger ma potencjał, aby stać się biznesem o wartości 100 miliardów dolarów dla Tesli a najnowsze wydarzenia związane z przyjęciem otwartego standardu NACS tylko uwiarygodniają to twierdzenie.

Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon

Czas pracy doładowań Tesli w porównaniu do innych sieci
Czas pracy doładowań Tesli w porównaniu do innych sieci

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 06 > Ładowarki do pojazdów elektrycznych Tesli mają największy czas pracy, ponieważ VW chce przyjąć swój port i złącze NACS
Daniel Zlatev, 2023-06-30 (Update: 2023-06-30)