Notebookcheck Logo

Jeep pozbędzie się ICE, PHEV Wranglera na rzecz EV, łagodnych hybrydowych układów napędowych w 2028 r. z napędem całkowicie elektrycznym

Koncepcja Jeepa Wranglera Magneto 3.0 była jednorazowym projektem zbudowanym przez Jeepa, który wykorzystywał kompaktowy silnik osiowy do napędzania wszystkich czterech kół. Posiadał również tradycyjne blokowane dyferencjały i dwa ustawienia mocy. (Źródło zdjęcia: Stellantis)
Koncepcja Jeepa Wranglera Magneto 3.0 była jednorazowym projektem zbudowanym przez Jeepa, który wykorzystywał kompaktowy silnik osiowy do napędzania wszystkich czterech kół. Posiadał również tradycyjne blokowane dyferencjały i dwa ustawienia moc
Umowa podpisana między Stellantis i UAW potwierdza, że do 2028 r. Jeep Wrangler będzie oferowany wyłącznie z całkowicie elektrycznymi i łagodnymi hybrydowymi układami napędowymi. PHEV Wrangler 4xe otrzyma aktualizację w 2025 r., a Jeep porzuci układy napędowe ICE i PHEV do 2028 r., kiedy to wprowadzi wersję całkowicie elektryczną wraz z hybrydą zwiększającą zasięg.
E-Mobility Leaks / Rumors Business

Podczas gdy Jeep od jakiegoś czasu ma w swojej ofercie model PHEV Wrangler 4xe, producent samochodów nie zagłębił się jeszcze w pełni w świat pojazdów elektrycznych, tak jak Rivian i Ford w przypadku swoich pojazdów terenowych. Wydaje się jednak, że to się zmienia, ponieważ Jeep zamierza przekształcić swojego kultowego Wranglera w pojazd elektryczny w ciągu najbliższych pięciu lat, zgodnie z umową między UAW i Stellantis (za pośrednictwem Motor1).

Zgodnie z umową, Jeep Wrangler 4xe otrzyma odświeżenie w połowie cyklu w 2025 roku, początkowo pozostając przy układzie napędowym PHEV. Jednak w 2028 r. Jeep wymieni Wranglera 4xe PHEV na coś, co Stellantis nazywa Range Electric Paradigm Breaker - zawiła nazwa Stellantis dla przedłużacza zasięgu lub łagodnej hybrydy - oraz czysty układ napędowy EV obok niego.

Biorąc pod uwagę, że jest to tak wczesny etap procesu rozwoju, nie ma żadnych wskazań dotyczących zasięgu, pojemności baterii ani żadnych innych szczegółów technicznych. To powiedziawszy, Wrangler EV będzie prawdopodobnie dzielił przynajmniej niektóre cechy z nadchodzącym RAM REV 1500 elektrycznym pickupembiorąc pod uwagę, że obie marki znajdują się pod parasolem Stellantis i mają historię dzielenia się silnikami. Jeśli Jeep Wrangler EV zostanie zbudowany na dostosowanym układzie napędowym REV 1500, możemy spodziewać się około 168-kWh baterii i ponad 600 KM.

Zasięg REV 1500 wynoszący 350 mil zostałby prawdopodobnie zmniejszony przez ukierunkowanie Jeepa na jazdę w terenie. Jeep opracował wcześniej kilka sprytnych koncepcji Wranglera Magneto opartych na niestandardowym silniku osiowym, który zapewnia do 900 lb.-ft momentu obrotowego i 650 KM, choć jest mało prawdopodobne, aby którakolwiek z tych ciekawych konfiguracji trafiła do produkcji.

Proszę kupić Axial RC Truck 1/6 SCX6 Jeep Wrangler 4WD Rock Crawler RTR na Amazon.

Źródło(a)

Motor1, United Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers of America (UAW) [PDF], Stellantis,

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Jeep pozbędzie się ICE, PHEV Wranglera na rzecz EV, łagodnych hybrydowych układów napędowych w 2028 r. z napędem całkowicie elektrycznym
Julian van der Merwe, 2023-11- 7 (Update: 2023-11- 7)