Notebookcheck Logo

Hot hatch Alpine A290 ze stonowaną stylistyką, bardziej konwencjonalnym układem siedzeń i innymi wadami samochodu koncepcyjnego

Koncepcyjny A290_ß wygląda jak wyciągnięty prosto z gry wideo, ale ostatnie zdjęcia szpiegowskie wskazują na znacznie bardziej stonowany design. (Źródło zdjęcia: Alpine)
Koncepcyjny A290_ß wygląda jak wyciągnięty prosto z gry wideo, ale ostatnie zdjęcia szpiegowskie wskazują na znacznie bardziej stonowany design. (Źródło zdjęcia: Alpine)
Samochód testowy Alpine A290 został zauważony w kamuflażu, dając nam pierwsze spojrzenie na to, co ten dzielny EV zaoferuje pod względem wyglądu. Wygląda na to, że Alpine zachowało agresywną stylistykę, nawet jeśli została ona nieco osłabiona w stosunku do samochodu koncepcyjnego.
E-Mobility Leaks / Rumors Launch

Alpine wywołało falę, gdy ogłosiło elektryczny hot hatch A290_ß opartego na nadchodzącym Renault 5 EV. Koncepcja sportowego pojazdu elektrycznego charakteryzowała się atrakcyjnymi, futurystycznymi rozwiązaniami stylistycznymi i wnętrzem wyposażonym w diody LED z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Teraz na stronie Motor1 pojawiły się zdjęcia szpiegowskie przedstawiające prototyp Alpine A290 podczas jazdy próbnej ujawniają niektóre zmiany, których możemy spodziewać się w wersji produkcyjnej.

Podczas gdy Alpine A290 wygląda na to, że zachowa zabawne 20-calowe koła o kwadratowym wzorze z koncepcji, przednie wnętrze samochodu wygląda znacznie bardziej konwencjonalnie niż jego protoplasta. Zamiast układu jednomiejscowego, kierowca siedzi teraz w bardziej standardowym fotelu z kierownicą po lewej stronie.

A290 ma tę samą agresywną stylistykę, co koncept, ale wydaje się mieć znacznie mniej wyrazisty przedni zderzak. Egzemplarz testowy jest również pięciodrzwiowy, zamiast trzydrzwiowego konceptu, a drzwi na nim wyglądają na trójwymiarowe, co nieco przypomina Airbumps, które można było znaleźć w pojazdach Citroëna z przeszłości.

Z tyłu zarówno górny spojler, jak i kaczkowaty ogon na środku pokrywy bagażnika wydają się pozostać, podczas gdy pionowe światło hamowania na pokrywie bagażnika stało się bardziej tradycyjnym poziomym paskiem świetlnym. Tylny panel nadal wydaje się być zakończony wydatnym dyfuzorem.

Niestety, kamuflaż dobrze ukrywa oświetlenie A290, zarówno przednie reflektory, jak i tylne światła wydają się przynajmniej trochę przypominać to, co zapowiadał samochód koncepcyjny. Sylwetka A290, choć nie jest nieprzyjemna, nie jest tak wyjątkowa jak w samochodzie koncepcyjnym, co z pewnością rozczaruje zagorzałych fanów hatchbacków fanów.

Jeśli chcesz samodzielnie obejrzeć zdjęcia szpiegowskie, przejdź do Motor1article.

Oczekuje się, że Alpine uruchomi produkcję elektrycznego hot hatcha A290 w 2024 roku.

Kup zestaw do budowy modelu samochodu Heller Renault R5 Turbo na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 09 > Hot hatch Alpine A290 ze stonowaną stylistyką, bardziej konwencjonalnym układem siedzeń i innymi wadami samochodu koncepcyjnego
Julian van der Merwe, 2023-09-14 (Update: 2023-09-14)