Notebookcheck Logo

Francuzi robią pierwszy krok w kierunku wprowadzenia diety dla pojazdów w celu przeciwdziałania "autobesity", głosując za opłatą za parkowanie ciężkich SUV-ów i pojazdów elektrycznych

Średnia masa pojazdów na drogach wzrosła na przestrzeni lat, zmniejszając wydajność, jednocześnie generując więcej smogu i zużywając więcej energii. (Źródło: Obraz wygenerowany przez AI DALL-E 3)
Średnia masa pojazdów na drogach wzrosła na przestrzeni lat, zmniejszając wydajność, jednocześnie generując więcej smogu i zużywając więcej energii. (Źródło: Obraz wygenerowany przez AI DALL-E 3)
Francuzi zrobili pierwszy krok w kierunku obniżenia średniej masy pojazdów, głosując za wprowadzeniem w Paryżu opłaty za ciężkie SUV-y i pojazdy elektryczne. Opłata ta jest odpowiedzią na rosnący problem "otyłości samochodowej" nękający pojazdy na całym świecie, który skutkuje większym smogiem i zużyciem energii do transportu każdego pasażera. Paryżanie przegłosowali referendum w niedzielę.
E-Mobility

Paryżanie zagłosowali za pobieraniem opłat za parkowanie w Paryżu od ciężkich SUV-ów i pojazdów elektrycznych. Referendum zostało zainicjowane przez burmistrz Anne Hidalgo, aby rozwiązać rosnące obawy dotyczące zanieczyszczenia pojazdów i marnotrawstwa energii z powodu "autobesity" - wzrostu średniej masy pojazdów na drogach na całym świecie.

Pojazdy napędzane gazem o masie powyżej 1,6 tony i pojazdy elektryczne o masie powyżej 2 ton będą obciążane opłatą w wysokości od 12 do 18 euro (około 12,94-19,40 USD) za godzinę postoju w centrum Paryża lub w jego pobliżu. Szef transportu szacuje, że dotyczy to około 10 procent pojazdów. Spośród uprawnionych do głosowania, 5,7% stawiło się do głosowania, a 54,55% głosujących przegłosowało referendum.

Zarówno masa pojazdów gazowych, jak i elektrycznych wzrosła średnio w czasie. Kompaktowe, lekkie hatchbacki i sedany są zastępowane cięższymi, większymi SUV-ami i cross-overami. Oprócz znanego niebezpieczeństwa związanego z cięższymi pojazdami w przypadku kolizji z pieszymi, cięższe pojazdy wymagają po prostu więcej energii do poruszania się.

Ciężki pojazd elektryczny marnuje więcej energii elektrycznej, tworząc zużyte baterie litowe, podczas gdy ciężki SUV napędzany gazem marnuje więcej benzyny, generując toksyczny smog. W obu przypadkach toksyczne materiały przedostają się do ziemi i powietrza w większych ilościach niż w przypadku lżejszych pojazdów. Ciężkie pojazdy powodują również szybsze zużycie dróg, więc wynikające z tego dziury i złe warunki drogowe powodują większe uszkodzenia opon w pojazdach pasażerskich i transportowych.

Podczas gdy zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 r. mogą być jedną z motywacji do oczyszczenia Paryża poprzez uczynienie go miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, Hidalgo chce skłonić nabywców samochodów do zakupu lżejszych pojazdów, aby przynieść korzyści dla środowiska i zdrowia paryżan.

Czytelnicy szukający zabawnego sposobu na zmniejszenie śladu węglowego związanego z mobilnością mogą wypróbować monocykl z napędem(taki jak ten na Amazon).

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Francuzi robią pierwszy krok w kierunku wprowadzenia diety dla pojazdów w celu przeciwdziałania "autobesity", głosując za opłatą za parkowanie ciężkich SUV-ów i pojazdów elektrycznych
David Chien, 2024-02- 5 (Update: 2024-02- 5)