Notebookcheck Logo

Disney Imagineer Lanny Smoot prezentuje Holotile - wieloosobowy prototyp bieżni do chodzenia VR

Disney Imagineer ujawnia prototyp platformy spacerowej dla wielu jednoczesnych użytkowników VR. (Źródło: Disney Parks)
Disney Imagineer ujawnia prototyp platformy spacerowej dla wielu jednoczesnych użytkowników VR. (Źródło: Disney Parks)
Disney Imagineer Lanny Smooth zaprezentował bieżnię Holotile VR dla wielu użytkowników. To urządzenie pozwala użytkownikom stać na platformie i chodzić w dowolnym kierunku na dowolną odległość podczas sesji VR i gier bez fizycznego opuszczania bieżni.
Virtual Reality (VR) / Augmented Reality (AR) Gaming Science

Podczas filmu gratulacyjnego Disney Research Fellow Lanny'ego Smoota z okazji jego zbliżającego się wprowadzenia do National Inventors Hall of Fame, Smoot ujawnił prototyp bieżni wirtualnej rzeczywistości Holotile. W przeciwieństwie do innych bieżni VR, które pozwalają pojedynczym użytkownikom VR przejść dowolną odległość bez fizycznego przemieszczania się z tej samej lokalizacji, Holotile pozwala wielu użytkownikom chodzić po tej samej platformie w dowolnym kierunku jednocześnie.

Użytkownicy wirtualnej rzeczywistości są często zmuszeni do korzystania z kontrolerów lub innych nienaturalnych urządzeń do poruszania się po światach VR. Odwraca to uwagę od wciągającego doświadczenia, a jednocześnie często wiąże ręce od innych zastosowań. Aby poradzić sobie z tym ograniczeniem, stworzono różne koncepcje. Jedna z koncepcji polega na sprawieniu, by ciało uwierzyło, że chodzi, poprzez użycie wibratorów , które oszukują umysł, by poczuł ruch które nakłaniają umysł do odczuwania ruchu.

Holotile jest podobny do innych bieżni VR, które umożliwiają użytkownikom chodzenie w dowolnym kierunku bez fizycznego poruszania się po pomieszczeniu. Jedną z nich jest bieżnia StriderVR zaprojektowana dla pojedynczych użytkowników, jak można zobaczyć na stronie https://www.youtube.com/watch?v=NK41x5kenO4. StriderVR opiera się na popularnych systemach przenośników do produkcji produktów, które wykorzystują obracające się kule do przesuwania przedmiotów na górze, takich jak uni QNB Balli podobne metody wykorzystują rolki, takie jak przenośniki taśmowe Intralox. Toczące się kule używane w StriderVR eliminują potrzebę przywiązania do platformy w celu zapewnienia bezpieczeństwa, zgodnie z wymaganiami bieżni KAT Walk C 2.

Inspekcja filmu Disneya sugeruje, że płytki powierzchniowe mogą się przechylać, więc najbardziej prawdopodobną metodą lokomocji są obracające się dyski, które przechylają się w pożądanym kierunku ruchu. Każdy obiekt znajdujący się na górze będzie po prostu poruszał się w kierunku przechyłu wspieranego przez grawitację i rotację.

Potencjalną zaletą bieżni VR z obracającym się dyskiem jest większa powierzchnia styku z obiektem powyżej. Cała powierzchnia dysku, a nawet krawędź, zapewnia większy kontakt z obiektem niż górna część obracającej się kuli. Możliwe jest podnoszenie poszczególnych dysków wzdłuż nachylenia, aby symulować wznoszenie lub opadanie wzgórza, ale nie wiadomo, czy Holotile ma taką możliwość. Dopóki Disney nie udostępni wirtualnego Holotile publicznie, dlaczego nie cieszyć się ulepszonym prawdziwym życiem dzięki parze lekkich okularów XR(takich jak te na Amazon).

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Disney Imagineer Lanny Smoot prezentuje Holotile - wieloosobowy prototyp bieżni do chodzenia VR
David Chien, 2024-01-24 (Update: 2024-01-24)