Notebookcheck Logo

Chevrolet i GM prześcigają Teslę, oferując 7 500 USD zniżki na amerykańskie pojazdy elektryczne tracące ulgę podatkową

Chevrolet Blazer EV tymczasowo nie kwalifikuje się do amerykańskich federalnych zachęt podatkowych, ale GM twierdzi, że zaoferuje kupującym zniżkę, aby to zrekompensować. (Źródło zdjęcia: Chevrolet)
Chevrolet Blazer EV tymczasowo nie kwalifikuje się do amerykańskich federalnych zachęt podatkowych, ale GM twierdzi, że zaoferuje kupującym zniżkę, aby to zrekompensować. (Źródło zdjęcia: Chevrolet)
General Motors potwierdził, że będzie odpowiadał amerykańskim zachętom podatkowym IRA dla swoich pojazdów elektrycznych Chevrolet Blazer EV i Cadillac Lyriq, które nie będą już kwalifikować się do obniżenia podatku po zmianach przepisów z 1 stycznia. Zwykły Tesla Model 3 również stracił kwalifikowalność, a Tesla nie skomentowała jeszcze, czy zrekompensuje to, tak jak zrobiła to w Niemczech w grudniu.
E-Mobility Fail Business

Niedawne zmiany w przepisach dotyczących ustawy o redukcji inflacji wykluczają pojazdy elektryczne wykonane z komponentów akumulatorów od firm, które mają powiązania z rządami pozostającymi w niekorzystnych stosunkach z USA. Spowodowało to usunięcie ogromnej liczby pojazdów elektrycznych z list kwalifikujących się do ulg podatkowych IRA, w tym między innymi Tesla Cybertruck, Model 3, Model Y, Nissan Leaf, Cadillac, Lyriq i Chevrolet Blazer EV.

Podczas gdy producenci samochodów starają się zmienić łańcuchy dostaw i odzyskać niezbędne federalne zachęty podatkowe, w międzyczasie Chevrolet potwierdził The Detroit Free Press że zaoferuje potencjalnym klientom rabat w wysokości 7 500 USD na pojazdy elektryczne, które utraciły ulgę podatkową.

Jest to następstwem podobnego ruchu ze strony Tesli po tym, jak jej niemieccy klienci stracili podobne dotacje na Model 3 i Y. Podczas gdy Model 3, z wyjątkiem wersji Performance, również stracił dostęp do amerykańskich federalnych zachęt podatkowych, Tesla nie skomentowała jeszcze, jak podejdzie do sytuacji na amerykańskich wybrzeżach.

Po utracie uprawnień do zniżki, Model 3 jest znacznie droższy niż Chevrolet Bolt EV lub EUV, które od dawna utrzymują koronę wartości pojazdów elektrycznych.

Według Liz Winter, rzeczniczki GM, istnieją tylko dwa elementy, które wykluczają Blazer EV i Cadillaca Lyriq EV, a firma szybko pracuje nad zmianą źródeł tych części.

Cadillac Lyriq i Chevrolet Blazer EV tymczasowo utracą prawo do ulgi dla ekologicznie czystych pojazdów 1 stycznia 2024 r. z powodu dwóch drobnych elementów. Podczas gdy czekamy na ostateczne zasady, GM opracował plany zaopatrzenia w kwalifikujące się komponenty na początku 2024 r. I będzie wspierać naszych dealerów i klientów, którzy kupują pojazdy zbudowane przed nowymi wytycznymi. - Liz Winter, rzeczniczka GM

Tymczasem inne marki, takie jak Hyundai i Kia, nadal wykorzystują lukę w leasingu dla klientów, którzy chcą skorzystać z ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na pojazdy, które straciły ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne, gdy po raz pierwszy weszły w życie ograniczenia dotyczące pochodzenia baterii.

Ciągłe poleganie na federalnych zachętach podatkowych w celu zwiększenia adopcji pojazdów elektrycznych stawia producentów pojazdów elektrycznych, którzy zbudowali swoje struktury cenowe wokół zachęt podatkowych, w trudnej sytuacji, jeśli chcą być konkurencyjni cenowo. Producenci ci są zdani na kaprys organów regulacyjnych, a erozja i ewentualna utrata zachęty podatkowej IRA EV może zaszkodzić nie tylko marżom EV, ale także przejściu na pojazdy elektryczne.

Proszęprzeczytać o rozwoju pojazdów elektrycznych Tesli w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona lub całkowicie zrezygnować z samochodu dzięki e-rowerowi Hover-1 Pro Series Altai R500/R750 od Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Chevrolet i GM prześcigają Teslę, oferując 7 500 USD zniżki na amerykańskie pojazdy elektryczne tracące ulgę podatkową
Julian van der Merwe, 2024-01- 6 (Update: 2024-01- 6)