Notebookcheck Logo

Biden lekceważy Teslę za mandat dotyczący emisji, ponieważ nowe pojazdy elektryczne są czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu zaledwie 25 000 mil

Tesla chciała surowszych norm emisji (zdjęcie: Tesla)
Tesla chciała surowszych norm emisji (zdjęcie: Tesla)
Nowe samochody elektryczne w USA stają się czystszą opcją w porównaniu z samochodami na gaz już po około 2 latach użytkowania. Nowe standardy emisji pojazdów Bidena są jednak dalekie od tego, czego domagała się Tesla.
E-Mobility

Producenci samochodów napędzanych gazem zwyciężyli nad Tesla w tworzeniu nowych norm emisji spalin, które właśnie zaprezentowała administracja prezydenta Bidena.

Zamiast wniosku Tesli o de facto zakaz pojazdów gazowych już w 2030 r., Biały Dom faktycznie poluzował swoje początkowe cele w zakresie przepisów dotyczących emisji.

Wprowadzając swoje normy emisji rząd nakazał sprzedaż 67% lekkich pojazdów elektrycznych w 2032 roku. Tesla poprosiła o podniesienie tego wymogu do 69% i skuteczne położenie kresu pojazdom gazowym już w 2030 roku. Argumentowała to tym, że już w 2026 r. co najmniej 28% sprzedaży wszystkich nowych pojazdów będzie miało napęd elektryczny.

Twierdzenie to wydaje się teraz raczej słabe, a administracja Bidena faktycznie wzięła pod uwagę przeciwny pogląd, czyli Alliance for Automotive Innovation (AAI). Sojusz ten zrzesza producentów samochodów, takich jak GM czy Toyota, i domagał się, aby do 2030 r. nie więcej niż 50% sprzedaży nowych pojazdów było pojazdami elektrycznymi, hybrydami typu plug-in lub ogniwami paliwowymi.

Ostatecznie tylko 31-44% sprzedaży nowych pojazdów lekkich musiałoby być elektryczne w 2030 r., co jest celem znacznie bardziej osiągalnym dla starszych producentów samochodów, którzy powoli zwiększają swoje portfolio ekologicznych pojazdów.

Samochody elektryczne są czystsze niż pojazdy na gaz

W rzeczywistości, pomimo tego, że podczas produkcji zanieczyszczają więcej niż pojazdy napędzane gazem, samochody elektryczne okazały się znacznie czystsze w dłuższej perspektywie. W przypadku rynku amerykańskiego przebieg ten wynosi tylko około 25 000 mil, po czym samochód elektryczny staje się bardziej ekologiczny niż jego odpowiedniki ICE, a to nawet nie uwzględnia emisji z rafinerii ani dystrybucji gazu i oleju napędowego do stacji.

W nowym badaniu BNEF wzięto pod uwagę wszystko, co wiąże się z produkcją i eksploatacją nowoczesnych pojazdów, i uzyskano różne liczby dla każdego regionu. W Chinach, gdzie duża część energii elektrycznej pochodzi z węgla, samochody elektryczne zanieczyszczają tylko o 25% mniej niż pojazdy spalinowe w całym cyklu życia.

Jednak w Stanach Zjednoczonych samochód elektryczny emitowałby mniej niż połowę całkowitej emisji, którą emitują jego gazowe odpowiedniki po przejechaniu 150 000 mil i stałby się czystszy po nieco ponad dwóch latach użytkowania.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Nowe badanie BNEF obala mit o bardziej zanieczyszczonych samochodach elektrycznych
Nowe badanie BNEF obala mit o bardziej zanieczyszczonych samochodach elektrycznych

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Biden lekceważy Teslę za mandat dotyczący emisji, ponieważ nowe pojazdy elektryczne są czystsze niż samochody na gaz po przejechaniu zaledwie 25 000 mil
Daniel Zlatev, 2024-03-22 (Update: 2024-03-22)