Notebookcheck Logo

Bateria Tesli Model 2 może ładować się w 15 minut i działać lepiej, gdy jest zimno

Tesla Model 2 może być wyposażony w szybko ładujące się ogniwa LFP (render obrazu: Autocar)
Tesla Model 2 może być wyposażony w szybko ładujące się ogniwa LFP (render obrazu: Autocar)
Dyrektor generalny CATL nazwał Elona Muska "super energicznym" i ujawnił więcej szczegółów na temat ostatecznej specyfikacji niedrogiego Modelu 2 Tesli. Tesla może już instalować swój sprzęt do produkcji baterii.
E-Mobility

Plany Tesli dotyczące przywrócenia produkcji komponentów EV do Stanów Zjednoczonych przy użyciu najlepszej dostępnej technologii akumulatorowej wydają się posuwać naprzód z pomocą największego na świecie producenta ogniw, CATL.

Wcześniej mówiło się, że firma dostarczy sprzęt i know-how, aby Tesla mogła rozszerzyć produkcję baterii w Giga Nevada. Ford ma podobny projekt z CATL, ale Tesla chce być bardziej niezależna, jeśli chodzi o produkcję w USA ze względu na federalną ulgę podatkową ulgi podatkowe przepisy.

Według dyrektora generalnego CATL, firma współpracuje z Teslą nad dostawą ogniw akumulatorowych, które umożliwiają znacznie szybsze ładowanie niż obecne zainstalowane w Modelu 3 RWD.

Prędkość ładowania Modelu 2

Przystępny cenowo rynek masowy Model 2 jest głównym kandydatem do zastosowania nowych akumulatorów CATL o zwiększonej prędkości ładowania. CEO Zheng powiedział, że CATL z pewnością może pomóc Tesli osiągnąć cele w zakresie niższych Modelu 2, który określił mianem "samochodu za 25 000 USD":

Zawsze jest miejsce na redukcję kosztów, w zależności od tego, jaki jest cel samochodu za 25 000 dolarów. Jeśli jest to robotaxis, nie musimy się martwić o redukcję kosztów dla każdego ogniwa, ponieważ nasze baterie mają dłuższy cykl życia, więc ich średni koszt jest w rzeczywistości niższy.

Wcześniej mówiło się, że Tesla Model 2 będzie wyposażony w ogniwa LFP i akumulator o pojemności 53 kWh akumulator. Zaletą chemii fosforanu żelaza jest to, że pozwala ona na znacznie tańsze i bezpieczniejsze zestawy akumulatorów. Wadą jest to, że ogniwa LFP mają niższą gęstość energii.

Jest to jednak w pewnym stopniu równoważone przez fakt, że można je bezpiecznie ładować do pełna podczas każdej sesji, a CATL ma również M3P która dodaje mangan w celu zwiększenia gęstości energii nawet o 15% w porównaniu do ogniw fosforanowych.

Oprócz chemii M3P, CATL już drażnił się z nowym szybko ładujące się ogniwo LFP które zostało opracowane z myślą o znacznie lepszej wydajności w niskich temperaturach. Może to być to, co Tesla będzie starała się wykorzystać w Modelu 2, a prędkości 4C oznaczają, że akumulator można w pełni naładować w 15 minut.

CATL podaje 10-minutowe ładowanie, ale dotyczy to typowego scenariusza ładowania od 20 do 80%. Dużą zaletą nowej technologii baterii, która może trafić do Modelu 2, jest jednak to, że nawet w temperaturach ujemnych można ją w pełni naładować w pół godziny. Jak ostatnio zimna pogoda w Chicago, taka funkcja będzie coraz ważniejsza.

Oprócz technologii CATL, Tesla może również potrzebować pomocy w szybkim zwiększeniu produkcji LFP w USA, jeśli chce, aby Model 2 kwalifikował się do pełnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD na nowe pojazdy elektryczne.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 03 > Bateria Tesli Model 2 może ładować się w 15 minut i działać lepiej, gdy jest zimno
Daniel Zlatev, 2024-03-25 (Update: 2024-03-25)