Notebookcheck Logo

BMW iX pokonuje Toyotę na dystansie 600 mil dzięki akumulatorowi z podwójną chemią od Our Next Energy

Dwu-chemiczna bateria Gemini firmy Our Next Energy zdołała napędzić średniej wielkości SUV-a BMW iX na dystansie 608,1 mil na jednym ładowaniu. (Źródło zdjęcia: Our Next Energy)
Dwu-chemiczna bateria Gemini firmy Our Next Energy zdołała napędzić średniej wielkości SUV-a BMW iX na dystansie 608,1 mil na jednym ładowaniu. (Źródło zdjęcia: Our Next Energy)
Pojazd testowy BMW iX z dwuskładnikowym akumulatorem Our Next Energy osiągnął zasięg 608 mil (979 km) w cyklu testowym WLTP. Podejście oparte na podwójnej chemii osiągnęło granicę 600 mil co najmniej trzy lata przed tym, jak Toyota przewiduje, że będzie miała technologię akumulatorów półprzewodnikowych gotową do zapewnienia podobnego zasięgu.
E-Mobility Business

Podczas gdy Toyota utrzymuje składając pozornie puste obietnice o nadchodzącej technologii akumulatorów półprzewodnikowych, która pozwoli jej napędzać samochody elektryczne na odległość ponad 600 mil (966 km) na jednym ładowaniu do 2026 r., Our Next Energy (ONE) dokonała tego wyczynu w 2023 r. przy użyciu obecnej technologii.

Dwu-chemiczny akumulator Gemini firmy ONE został zainstalowany między innymi w SUV-ie BMW iX, gdzie uzyskał imponujący wynik 608,1 mil podczas testu WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Oznacza to, że prawdopodobnie uzyskałby wyższy wynik, gdyby został zainstalowany w czymś takim jak Hyundai Ioniq 6, który ma jedne z najlepszych właściwości aerodynamicznych na rynku.

Akumulator, o którym mowa, nie wykorzystuje żadnej technologii półprzewodnikowej ani sodowo-jonowej. Zamiast tego ONE dzieli pakiet na dwie części. Jedna część akumulatora zawiera tradycyjne ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe, które zapewniają zasięg 150 mil (241,4 km) podczas codziennej jazdy. Druga część jest poświęcona technologii akumulatorów litowo-jonowych ONE o wysokiej gęstości bez anod, która zapewnia dodatkowe 450 mil (724 km) oprócz zasięgu LFP.

Podejście ONE omija typowe ograniczenia akumulatorów bezanodowych, z których jednym jest degradacja spowodowana częstym użytkowaniem i wynikająca z tego utrata zasięgu w czasie. Nasza firma Next Energy twierdzi, że jej bateria Gemini zapewnia gęstość energii do 260 Wh/kg, podczas gdy akumulatory mają łączną pojemność ponad 185 kWh. Zasięg akumulatora Gemini wynosi ponad 250 000 mil (402 336 km).

Warto zauważyć, że inni producenci samochodów, tacy jak Tesla, udzielają gwarancji na swoje akumulatory tylko na około 150 000 mil (241 402 km), co wskazuje, że oczekiwany cykl życia jest gdzieś w tym samym sąsiedztwie, co 250 000 mil (402 336 km) oferowane przez Gemini ONE.

Oprócz zwiększenia wydajności pojazdów elektrycznych i zwiększenia ich zasięgu, ONE twierdzi, że bateria Gemini zużywa o 20% mniej litu i 60% mniej grafitu niż typowa bateria litowo-jonowa.

Proszę kupićkabel ładowarki BougeRV Level 2 EV (16A, 25FT) lub uniwersalny uchwyt samochodowy Peak Design na Amazon.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 12 > BMW iX pokonuje Toyotę na dystansie 600 mil dzięki akumulatorowi z podwójną chemią od Our Next Energy
Julian van der Merwe, 2023-12- 2 (Update: 2023-12- 2)